Nagyon sok film helyszíne az irodaház, ami általában egy felhőkarcoló és sok-sok érdekes jelenet tud ott zajlani. De kezdjük alulról és haladjunk felfelé. Az épület egyik legfontosabb része a mélygarázs, ami mindig fullon van, és amikor kell akkor tök üres. Mindig minden visszhangzik, benne legyen az egy patkányfing vagy egy kulcscsomó csörrenése. Csak egy dolog nem hallatszik ott: a sorozatgyilkos léptei. A mélygarázs a női szereplők Margit-sziget köre, amikor sikoltozva rohangálnak benne a sorozatgyilkos pedig nyugodtan sétál mögötte. Az ott álló kocsik két dologra jók: feltörni vagy felrobban. A villany csak akkor működik, amikor nem kell. Ha ilyen komolykodós céges, krimis a film akkor mindig a mélygarázsban találkoznak, a kapcsolattal vagy ott hagyják a szélvédőn a bizonyítékot. Hősünk ilyenkor körbenéz nem lát senkit és csak egy ajtó csattan a távolban, a csattanás távolsága mindig jelzi a szereplők túlélési esélyeit. Ha közeledben hallod, akkor én már nem adnám be a CSOK igénylésedet.
Feljebb haladva ott az aula/recepció, ha nagy üvegfalak vannak, akkor a film végére leomlik vagy azon megy be a veszett gyrosos a bombás furgonjával. Ha a portás/recepciós fehér férfi és rád mosolyog akkor tuti ő a kannibál sorozatgyilkos. Amennyiben a takarító/karbantartó 30-as fehér férfi akkor meg ő. Ha jóságos Mikulás néger és ilyen szegény ember Morgan Freeman karakter, akkor meg tuti ő az, aki a végén egy doboz hypoval és viledával a megmentésedre indul. Persze az irodaház helységei rémisztőek rögtön ott a gépház, ami hiába egy hipermodern irodaházat szolgál ki, belülről olyan mintha a Das Boot berendezését szállították volna át és még egy gőzgép is üzemel benne. Vélhetően a legmélyén pedig darts világbajnok testalkatú csávó izzadva lapátolja bele a szenet. A karbantartó helységében pedig fotók vannak a kiszemelt áldozatokról és felakasztott testrészek. Ezek a helységek azonban kizárólag csak menekülés közben vannak nyitva és nem vezetnek sehova.
A szellőzőrendszer fontos eleme ezeknek a helyszíneknek, hiszen tudjuk, egy ilyen alagút rendszerben gyakorlatilag évekig ki lehet tartani csak egy öngyújtó kell hozzá. Természetesen mindenhova el lehet jutni benne és útközben összefuthatsz gyakorlatilag bármivel: még mindig harcoló német alakulattól kezdve bármilyen állatig. A főgonosz csak az utolsó pillanatban jön rá, hogy hol bujkál emberünk és akkor extra nyílásokat lövet a szellőzőkre, de már késő.
A liftek általában arra vannak, hogy lezuhanjanak, ha akció van sose működnek vagy ők az irodaházak Skynetjei, akik a sok fingástól öntudatra ébrednek és az emberiség életére törnek. Akkor persze beszélnek is és nem csak idióta zenét játszanak. A liftaknák pedig általában az irodaházat megtámadók kötél nélküli bungee jumping játszóterepe.
A vécékben sosincs senki csak a főszereplő és a konfliktusai:
- Kiborul, mert ő igazából egy érző lény és most adott el egy csapágy gyárat és 10 000 munkás kerül az utcába. Ekkor a tök üres vécében mossa hideg vízzel az arcát, ököllel csapkodja a szanitert és diszkréten a fejét a tükörbe veri.
- Az ellenséges vállalat vezetőjével szétfenyegetik egymást.
- Rettegve bujkál guggolva a vécécsészén és persze pont az ő vécéjét nem nyitja ki a halálbrigád.
- Bónusz: ha két szupererős ember verekszik, akkor a szarócellákat bontják le bunyó közben.
Pedig egyébként tudod, hogy a vécé az irodaház szívcsakrája, ahol olyan infókat tudhatsz meg amiket sose akartál: ki mit evett a hétvégén vagy ki dobta le a bulikaksit egy-egy jól sikerült bebaszcsizás után. Mi például a Maratón életre-halálra című filmből csak annyit kérdezünk egy-egy elégedett mosollyal kijövő kollégától, hogy : „Biztonságos?”
Az iroda helységek is általában arra jók, hogy a kis elválasztó elemeket törni lehessen, a monitorok pedig minél nagyobbat robbanjanak. A gipszkarton falakat meg mindenki átüsse. Ha nagy openoffice van sok monitorral ott általában tuti, hogy valaki egy géppuskával fog percekig lövöldözni és látványosan robban fel minden.
A főnök irodája mindig más, az olyan mintha Drakula költözött volna a nappalidba a könyveivel. Főleg ha ügyvédes film, mert ott kell lennie egy ódon szobának benne bőrfotellel és sok könyvvel. A főszereplő ilyenkor fiatal és ég benne a tűz, öreg főnök pedig már csak a bankszámlára veri. Ebben a szobában rejtik el a titkos reteszt, ami egy szobor vagy könyv félrehúzásával aktivizálódik. Felül pedig a tetőn a helikopter leszálló, amire sose száll le semmi, de annál több minden robban fel.
Speciális helység a tárgyaló ahol mindig sokan ülnek és izzadnak, feszülten hallgatnak és ceruzával jegyzetelnek. Mert amerikai filmben szinte csak ceruzával lehet jegyzetelni mással nem.
Persze, ha katasztrófa filmről vagy Godzilláról beszélünk, akkor mindegy mi van az irodaházban, mert perceken belül le lesz zúzva.