HTML

ZSkategória avagy akció minden mennyiségben

Ez egy emlékmű, egy panteon a Zs kategóriás akciófilmeknek, sorozatoknak és isteneknek.

Ez itt a reklám helye

ZSsztárok

Légy a ZS közösség része!

Friss topikok

  • Gerberus: Immár ő is eltávozott. (2024.02.05. 01:30) Carl Weathers
  • Gerberus: @Custertábornok: Richar Lynch-csel sem foglalkoztak, pedig ő már 2012-ben meghalt és az egyik legi... (2024.02.05. 01:27) RIP: elhunyt Rutger Hauer
  • Gerberus: Ha már Billy Dragoról és Rutger Hauerről megemlékeztél gondoltam szólok, hogy Lynch is meghalt már... (2022.04.05. 02:19) Richard Lynch
  • TH1: hehe, két évvel később rátaláltam, hogy öt év szünet után volt új poszt. :D (2021.05.12. 00:04) Zssablonkarakterek: a disztópikus jövő tini harcosa
  • Count di Luna: Mostanában a Yakuza 0 játék igen jól hozza a Zs hangulatot, a 80-as évek végi világot meg mindent,... (2021.03.12. 01:39) ZSsablon karakterek: A maffia

Ez is a reklám helye

HTML

Rutger Hauer

2008.04.04. 08:36 Winston007

A pocakos, beszívott szöszi holland bácsi , aki nagy színész lehetett volna, ha nincsenek a kilencvenes évek. Rutger Hauer Hollandiában született 1944-ben és Amszterdamban nevelkedett. 15 évesen lefarolt otthonról és többek között teherhajón takarított meg ilyenek.
Miután a tengerészetet feladta mindenfajta szakmával próbálozott, de már akkor esti suliban tanulta a színészetet. A szerencse kegyes volt hozzá és összehozta őt Verhoevennel az akkor még fiatal kezdő rendezővel. Rutger és ő egymásra találtak. ( Na nem úgy.) Több holland szinten és talán európai szinten sikeres filmet és sorozatot csináltak. Rutger 1981-ben kapta első hollywoodi szerepét a Fantom az éjszakában című filmben, ahol Stallone üldözte őt.

A nagy áttörést a Szárnyas fejvadász Scooter rajongó szomorú androidjának a szerepe hozta meg. Utána jöttek a nagyobb szerepek: Osterman-hétvége, Sólyomasszony, Hús és vér, Az országút fantomja és a vak vietnámi veterán igazságosztós kardozós-fehérbotos filmje a Vak végzet.

Azonban jöttek a kilencvenes évek és Rutger akciófilmsztár lett. Akciófilmek költségvetés nélkül. Talán csak az 1992-es Őrült Stone érdemel említést. ( Üssetek meg, de én imádom.)

De a többi az borzadály: Fércember, Világvége után, Technoterror, Gyilkos tétlenség, Darázsfészek. Itt maximum azt lehetett nyomon követni, hogy Rutgerből pocakos Rutger bácsi lett, az a holland aki a sörével a Balatonba rakja a műanyagszéket és tehénkedik órákig. A Világvége után külön megérdemelné a minden idők leggázabb filmjének a díját, komolyan ennél szarrabbat keveset láttam.

Azonban a 2000-es években néhány hollywoodi produkció mellékszerepében újra feltűnt és reméljük ez kivakarja a ZSből.



Szerintem most látta ő is a Világvége utánt.....

47 komment

Címkék: zssztar

A bejegyzés trackback címe:

https://zskategoria.blog.hu/api/trackback/id/tr65410691

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gecc 2008.04.04. 09:17:11

A Szarnyas fejvadaszban odabasz az ipse. Kurva jol jatsza. Az Orult Stone pedig egy kibaszott jo film. Be is kellene szereznem, hogy a polcon tudhassam.

Koimbra · http://filmdroid.blog.hu 2008.04.04. 12:08:03

Nekem az Őrült Stone és a Vakvégzet az alap, ha rágondolok:)

Dzson 2008.04.04. 14:12:11

Volt egy űberszar sci-fije aszem Red Line vagy mi volt a címe, amiben a jövőbeli "kiberpunk" Magyarországon, a Gellért Fürdőben öli meg az orosz gengszterfőnök Mark Dacascost (remélem jól írtam a nevét).
:D

napoeon79 2008.04.04. 14:56:10

A Blade Runnerben alap meg az Őrült Stone tényleg egy jó film (persze azt nem tudom hogy arra szánták-e ami lett). Amúgy jön vissza szerintem, játszott az új Batmanben is nem is rosszul, lehet ő lesz a holland pocakos geci üzletember... :)

Dr. No 2008.04.04. 15:31:23

Szerintem lassan indulhatna egy zs-sztárrendező rovat is, rögtön meg lehetne nyitni Verhoevennel. Aztán folytatni hosszan, hosszan.... Rutgert imádom!

Melllvar 2008.04.04. 17:57:05

Dr. No, el a kezekkel Verhoeventől!
(Basic Instinct+Starship Troopers+Zwartboek)

Dr. No 2008.04.04. 23:32:35

Melllwar, szerinted ezek közül melyiknek nincs legalább egy kis zs-stichje? (Total Recallt is imádom, Robotzsarut is, na de a király a Starship Troopers!)

ax 2008.04.05. 18:59:05

Volt egy Wedlock nevu bortonos B filmje is, amit en pl nagyon kajaltam anno.

Leeroy of SMV Design 2008.04.05. 20:40:01

Igen, a Wedlock is nézhető, meg azért neki vannak élvezhető filmjei. A Vak végzet nagy ifjúkori kedvenc, az országutas-sorozatgyilkosos filmben pedig tényleg ijesztő volt. :)

Dr. No 2008.04.06. 01:59:36

És mikor lesznek már csajok a zssztar sorozatban az egy szem Shannon Tweeden kívül?! Brigitte Nielsen? Elenyák Erika? Hm?!

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.04.07. 07:08:44

Rutger egy darab ISTEN!

Aki bántja, velem gyűlik meg a baja!

Kula bácsi 2008.04.07. 09:00:43

Mindenki beszart most.

szepi79 2008.04.07. 09:22:47

a Sin Cityben is volt pár sora, ezt azért csak meg kellett volna említeni.

Fikusz Kukisz 2008.04.07. 10:55:03

Rutger tényleg nagyon jó tud lenni, kár hogy valamiért nem sok nézhető filmben tűnt fel. Ahogy itt már többen említették, a vakos-kardozós, meg az országúti sorozatgyilkosos filmje is örök darab :)

Nyomi 2008.04.07. 11:01:57

Szerintem a többi ZS-sztárral ellentétben Rutgernek nincsenek gondjai a színészi kvalításaival, inkább szar az ügynöke, vagy nem szeretik a rendezők...viszont élni meg kell valamiből, úgyhogy marad a Technoterror meg a többi csodafilm. Egyébként tegnap este a Veszedelmes elme vallomásai c. Clooney-filmben is volt egy kis szerepe.

kompi · http://filmtrailer.hu 2008.04.07. 12:11:56

Golden Globe díjas remek színész a Zs-n? ejnye...

Warlock 2008.04.07. 12:36:47

Tudom, hogy nagyon gáz, meg minden, meg stb, de nekem kifejeztten tetszett a Világvége után. Kétszer is megnéztem.:)
Szerintem kiváló színész, csak talán kicsit elkurvult is így kerülhetett ZSágba, de nem sorolnám kifejeztten a ZSinészek közé.

Feeshy 2008.04.07. 13:23:46

Egy apró megjegyzés: A Tesco-ban ömlesztve lehet kapni mindenféle gagyi dvd-t papírtokban, 99 forintért, és ott van köztük az Őrült Stone is.

LizardX 2008.04.07. 16:46:21

"Dr. No, el a kezekkel Verhoeventől!
(Basic Instinct+Starship Troopers+Zwartboek) "

Úgy van, Verhoeven egy kibaszott jó kis rendező! Kevesen tudnak olyan hangulatot teremteni, mint ő. Amúgy meg Rutger Hauer for President!

80era 2008.06.13. 11:36:58

Ő nem Zsé! Bőven A, vagy B kategóriás színész! Az egyik kedvencem! Jól játszott pl az Osterman Weekendben is.

X shitgun 2008.06.15. 05:35:21

Őrült Stone alapfilm!!! 2008: a patkány éve!!!!!!

Asidotus 2008.06.24. 10:25:52

Szerintem a Hús és Vér nagyon jó film volt. Annak idején láttam, és azóta is vadászok rá. Érdekes, középkori film, aki teheti, nézze meg. (Szerintem az egyik legrealisztikusabb film a középkorról.)

crazyfish 2008.06.27. 17:47:27

Örült Stones alapfilm, überfasza....együtt kellene játszania Cris Walkennel...a két betonarc, király lenne...

bug jr. 2008.10.05. 15:39:03

Őrült Stone...Istenem,mekkora egy film volt.
De kva messzinek tünt akkor még 2008,most meg már lassan vége.ÁÁááááá még idén be kell szereznem.

Mr. Joshua 2008.10.15. 22:25:13

Ne feledkezzünk el a Salute To The Jugger c. filmjéről sem, amely szintén jó! (kellemes "sportfilm a jövőből:)

crazyfish 2008.10.24. 20:23:57

...annyit még, hogy Örült Stone IIbe (mivel bugyborékolással lett vége) a nyugdijas Stonet reaktiválodik + hozza a szomszédot aki egy nyugdijas kommandos Cris Walken na ettöl a két betontol a szörny összecsinálja magát és a boldogabb vidékre távozik...lol meg kéne csinálni a fakinng hollivudiaknak

Dr. Fred Edison 2008.11.12. 15:09:54

Rutgert Zs kategóriásnak mondani elég erős, akkor is ha volt pár ilyen filmje.

Verhoevent meg végképp, neki talán csak egy komoly megingása volt, az Árnyék nélkül(Hollow Man). Na az tényleg közel volt a zshez, hiába Cipő Bözske és Szalonna Kevin.
Illetve a Showgirls is kilóg a sorból, de az azért nem volt annyira szörnyű.

Viikinki 2008.11.28. 19:35:50

Hauer az egyik legjobb "őrült"-et jászó figura a filmvásznon. Erre született...

Nádasi Balázs 2009.08.17. 02:29:48

Rutger Hauert én is nagyra tartom, a filmjei nagy többségét pocséknak. Szeretném felhívni a figyelmet a HBO által Robert Harris könyvéből rendezett Fatherland című filmjére. Maga a könyv zseniális, új műfajt teremtett: az elképzelt múltban játszódó fantasztikus regény műfaját -- Németország nyerte a világháborút, a 75 éves Adolf Hitler az USA elnökével, Joseph Kennedy Sr-ral (igen, az apával) készül találkozni stb --, a filmes adaptáció sem volt nézhetetlenül rossz. Inkább persze a forgatókönyvön és a látványvilágon volt a hangsúly, de Hauer alakítása igazi profi munka volt. Persze, hogy őt kérték fel főszerepre, abban nagy szerepe volt annak, hogy eléggé árja kinézetű, ismert-híres, és egyértelműen lehetett neki egy számára is elfogadható alacsony összeget kínálni.

A szárnyas fejvadász meg ugye, minden évben egyszer meg kéne nézni, oldalakat lehetne írni róla, a szereplőkről, a rendezőről, a könyvről, magáról az akkor már őrült Philip K. Dick-ről (aki konkrétan bedilizett forgatás alatt, azt hitte, Harrison Ford egy replikáns (robot), és azért jött, hogy megölje őt -- na ebben persze van egy kis igazság, mivel mai napig hálás vitatéma, hogy akkor most a Ford által játszott karakter is replikáns-e, vagy nem, de valójában igen, csak erről Fordot elfelejtették tájékoztatni), na, szóval, Hauer nem Zs-színész, hanem Zs-sztár! Szerintem.

csuszokotes 2009.08.17. 05:47:24

@Nádasi Balázs:
Szega, én is bírtam a Fatherlandban, az egy tényleg jó és igazán érdekes film, de mivel ugye azóta elég sikeresen lecsúszott, hááát azt hiszem mégis csak elfér itt a panopitkumban :)

BUNKÓ 2009.09.08. 10:10:31

Az omega doom-ot látta valaki?

Chucky80 2009.09.10. 12:09:41

Az Őrült Stone cool.
Mellesleg van egy Ördögkatlan című kalandfilmje is talán 90'-ből, ami szintén cool.
Zs ide vagy oda, én bírom a csókát.

T. Norbert 2009.09.11. 13:34:21

@Chucky80: De amiket írsz, azok nem zsék.

Viikinki 2009.10.22. 16:41:46

Így van, az Őrült Stone alap!!! Nem Zs-kategória és Rutger sem! Emlékszem amikor 1992-ben a moziban áhitattal néztem a plakáton Hauert. Jó emlékek... Az ördögkatlan is nagyon jó film legalább 20x láttam(én szeretem az ilyen jellegű filmeket). A Fatherland pedig rendkívüli. Hoppá és itt van a Hősök vére 1989-ból. Látta valaki? Nagyon jó! És utoljára a menekülés Sobibor-ból. Ez egy igaz történet melyben Hauer remek.

T. Norbert 2009.10.22. 17:06:43

@Viikinki: Jó színész, az nem vitás, de az sajna tény, hogy eléggé belecsúszott a zs-be az utóbbi idöben. Nekem csak a Batman Begins jut eszembe kivételként.

Fázió 2010.01.03. 19:57:59

Én azt hittem ez a Nick Nolte... De ha már Nolte, ő miért nincs a Zssztárok listáján? Ott a helye! :D

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2010.03.01. 03:38:10

hát azért mégis csak sok ;) ezt Hauer nem érdemli, hogy egy Billy Zane-el együtt lógjon a neve

erről beszéltem Davis kapcsán, Hauer tipikus példája, amikor valakinek nagyon megy (80-as évek) aztán elfelejtik (90-es évek) mert esetleg a hülye menedzsere szar szerepeket kukázott össze neki

egyébként arra kíváncsi lennék nagyon, hogy Hauer mitől degradálódott le, hol siklott félre nála az, hogy nem maradt A kategóriás színész

az Őrült Stone-ban egy állat - szerintem addig minden okés egyébként - a Vak Végzetet meg a múlt héten szereztem be, de amúgy is iszonyat nagy rajongója vagyok a pasasnak

UI: egyébiránt már régóta vizsgálom ezt a how to made a carrier for myself esetet, és eddig kizárólag Scwarzeneggert tudnám felhozni, akinek szinte az összes filmje (és nincs is sok) telitalálat (mondom szinte)

huta9020 2010.03.06. 18:04:18

Szerintem a mélypontja a Hallmarkos Merlin, Egy szar filmben olyan szarul játszik, hogy ha nem látom, el sem hiszem.

Humungus 2010.04.11. 22:40:54

Április 13 kedd 19.40 film+ A világvége után:)Alúlmúlhatatlan,ahogy usánkában bolyong.

Bluejet 2010.10.15. 09:47:16

Nem tudom Winston007 Minek Cikizi Rutgert , Rutger Hauer a világ legszexisebb Pasija 7 éves korom óta , Szerelmes vagyok belé,( Most 29 éves vagyok ) !!! A Csontpapa , a Vadon szava ,a Tűréshatáron , Batman ( Kezdődik ) vagy a Turbulence 3 ( Heavy Metal ) nagyon jó filmek , és ő egy bomba jó Férfi
Azért megnézném , hogy ez a Winston007 , hogy néz kio álltalában a bányarémek cikiznek másokat névtelenül !
UI: Nézzétek meg a " www.rutgerhauerfun.network.hu "-én csináltam erről a Szőke bombázó , Szexisten pasiról !!!

Frederico 2011.01.24. 14:42:25

Úgy nézz ki a Sundance filmfesztiválon odáig vannak érte a Hobo with shotgun filmjéért..:)

Klark-Andy (törölt) 2012.03.02. 16:50:13

Wedlock. Igen az egy jó filmje még a felsoroltak mellett. Csak a baj, hogy futott az vagy három féle magyar címen is. Legalábbis én ennyi névvel láttam 15 év alatt.
(Vadászat életre-halálra, Bilincsbe verve, meg valami Nyakörv)

Chucky80 2012.09.14. 12:56:56

@Klark-Andy: A fejvadász c. filmjét nemrég néztem, előtte nem is hallottam nagyon róla. Tetszett.
süti beállítások módosítása