A börtönös filmekben egy közös van: nem, nem Zalatnay Sarolta, hanem a börtönigazgató. Alapból az lenne a dolga, hogy szegény eltévedt báránykákat visszahelyezze a társadalomba , hogy termeljék a GDP-t. De ez nem igaz! A börtönigazgató csak szadista, emberkínzó állat. Általában ül szivarozva a szobájában és az udvaron álldogáló rabokat bámulja és alig várja, hogy közéjük lövessen. Persze ő már tudja, hogy az udvar alatt egy olajmező vagy kokainüzem van és a maffiával kooperálva már évek óta ebből él. Ha nincs fantáziája simán a rabok szerveivel kereskedik. Ez persze senkinek sem tűnik fel, csak annak az egy beépített ügynöknek, akit szopóágra raktak és a börtönbe vezényelték. Itt aztán gyorsan megismeri a börtönigazgató kisbarátait: az izomtorony Abu Gharib börtönből igazolt őrt, aki már rögtön kiszúrja magának már a buszról leszállva, akkor ott van a börtön legnagyobb bandájának a feje , ő az aki társas vállalkozást üzemeltett az igazgatóval. A főhős vele rögtön az első udvari sétáján szakmai konfliktusba kerül. Akkor ott vannak a bandák!
Szerintem minden filmbarát mint az NB1-es focicsapatokat, úgy tudja kívülről a kicsit sem sablonos bandákat: 1. az Árja Testvériség, ők nácik ezt abból látod , hogy bazi nagy horogkereszteket rajzolnak magukra és kopaszok, 2. a mexikóiak idiótán hordják az ingüket, kendőket kötnek a fejükre, és megdöbbentő módon spanyolul beszélnek, de csak addig ameddig a kamera nem kezdi el venni őket mert akkor angolra váltanak, 3. a feketék , ők feketék és mindenkit utálnak aki nem fekete. Harmadik erőként pedig ott a főhős az aranyos segítőtársaival: a homokos hímringyó, a lúzer kocka akivel egy szobába kerül, és a bölcs öreg fekete a börtön Yodája , aki megtanítja a főhőst a börtönerő használatára. De térjünk csak vissza az igazgatóra! Szóval rohadt sok ideje van, általában személyesen az irodájában dumcsizik a rabokkal. A főhőssel rögtön az első udvari bunyója után, itt közli a szokásos : "Mr. Smith én nem szeretem a rendetlenséget." "Úgy vélem rosszul indul az itteni pályafutása Mr. Smith!" és a kedvencem: "Húzza meg magát, ha élve akar távozni innen". Na már most Amerikában lennénk nem? A filmben a főhős pedig nem csinál semmit, pedig igazából perelni kéne , meg panaszt tenni , hívni a jogvédőket meg ilyenek.
A börtönigazgató persze innentől figyeli a főhőst, és a legdurvább fegyverét veti be: a magánzárkát! Persze, gáz lenne ha kiderülne, hogy igazából ezek tök kényelmes kis meditálásra alkalmas kis fülkék, ezért kb. a világháborús japán hadseregtől vett minták alapján építenek egy gödröt az udvaron. Ha ez nem működik akkor szimplán agyonvereti először a rabokkal , majd az őrökkel. Az igazgató addig is tovább gonoszkodik, üzletel a rabokkal meg általában mindenkivel, egy vizsgálaton se bukik le. A vizsgálat után azonban rögtön tudja, csak a főhős küldhette rá, eszébe se jutna a maradék 2456 rab. A vizsgálóknak sem tűnik ám fel az igazgató irodája, ami úgy néz ki mint egy tőzsdegurué. Eszébe se jutna megkérdezni, hogy a közalkalmazotti bértábla melyik szekciója biztosítja a kubai szivart , meg a mahagóni asztalt. A főhős végül lelki tartásával egy hippi kommunát épít maga köré és szervez egy börtönlázadást. A bunkó őrből puzzlet csinálnak a rabok, a nagy gonosz banda főnököt a főhős rakja offline státuszba, de az igazgató megússza. Őt a legtöbb esetben letartóztatják és micsoda igazságszolgáltatás: börtönbe küldik!