Amikor először láttam a Megacápát a Gigapolip ellen gondoltam ilyen mélypont után nincs tovább. Azonban az Asylum nem az a filmstúdió, aki egy ilyen siker mellett fütyörészve elsétál, hanem húz tizenkilencre még egy lapot és folytatja a sztorit! Az ellenség pedig egy prehisztorikus őskrokodil! Az a kérdés, hogy és ez így hogy, meg mit csinált a krokodil az elmúlt pár millió évben az nem kerül kifejtésre. Ehelyett a Véres gyémántok című film nyitójelenetét kapjuk, ahol a gonosz fehér szakember épp egy Kalasnyikovval tart modern motivációs tréninget a serény kongói bányászoknak. Azonban a kroki felébred és megindul bele a dzsungelbe. Itt is sok kérdésem támadt, de aztán feladtam, hogy válaszokat kapok.
Eközben a hadihajón: egy fiatal fekete tehetség a kosárlabdázás helyett cápariasztó cuccot készít és egy díszlet rádión izgatja a CGI cápát. Rájön, hogy bizonyos frekvencia csábítja a cápákat, bizonyosak meg taszítják. Persze szerelme is a hajón szolgál, annyira aranyosak, hogy fél perc múlva egy papucsállatka is már arra számít, hogy meghal a csaj. Ami késik, az nem múlik: megjelenik a Megacápa. Az Asylum elég komoly fejlesztéseket hajtott végre, mert modernebbek a megvett stock filmrészletek és most már a díszletek is. Gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a cápa ellen második világháborús lövegekkel lőnek, kb. Midway mellett is ezzel lőtték a japókat, amikor azok még azt hitték, hogy Amerikát repülőkkel és katonákkal kell lenyomni és nem olcsó autókkal, órákkal és igénytelen pornóval. A cápa támadási módszere is sokat javult: felugrik a levegőbe és a farkával rácsap a hajóra. A CGI persze profi, árnyékok félrecsúszva, a robbanások pedig olyanok mintha okostelefonnal filmeznéd, hogy gyufát gyújtasz egy fénykép előtt. Egyes számú hősünk csaja meghal, valószínűleg ő a filmtörténet első színésze, akinek a halálát egy takaró és egy kötélcsomó halálos kombinációja okozta.
Kongóban pedig éppen a megyei Indiana Jones verseny George Lucas Ánusz díjas győztese a dzsungelben sörözik, amikor belép egy szőke atomnő, hogy segítsen nekik. Második számú hősünk rááll a dologra és megtalálja a giga krokit, amit végül foglyul ejt és elviszi magával. Persze a szállító hajót megtámadja a Megacápa és innentől elindul a nagy csata. Az amerikai haditengerészet közben pótolta az elveszett 173 tengeralattjárót, ami az előző filmben felrobbant és ismét megpróbálja lelőni a lényeket. Lehet tippelni mi történik!? Persze a cápa és a kroki is széttépi a tengeralattjárókat, mint Floki a lábtörlőt. Az abszolút kedvenc amikor az egyik tengeralattjárót konkrétan lenyeli a cápa. A kroki közben szűznemzéssel szaporodni kezd és lerak vagy négymillió tojást. Azonban a cápa éppen Atkins diétát tart és rámozdul a tojásokra. Szóval káosz van.
Az admirálist Robert Picardo alakítja, aki ezúttal nem a Voyager szexuálisan frusztrált alulfizetett orvosi hologramot játssza,aki három évadon keresztül akarja az USB kulcsát Hétkilencedbe rakni a fél Delta kvadránssal egyetemben. Az admirális egy anyahajó vágóképpel van illusztrálva, amivel semmi baj, csak annyi, hogy a képen látni a díszszakaszt, akik vigyázban állnak a hajón. A kroki közben elpusztítja fél Floridát, igaz amikor napfényben pusztítja a házakat , miközben borult ég alatt futnak az emberek abban van egy kis ellentmondás, de a lényegen nem változtat. Végül a kamu Indiana Jones, a feka tudós meg a hozzájuk csatlakozott Agent Csöcs megállítja a pusztítást nem semmi módon. A feka cápazavaró műanyag cuccával felrobbant egy vulkánt!! Baszki felrobbant egy vulkánt egy rádióval. Erre már nem tudsz mit mondani. Ismét egy klasszikust avathatunk az Asylumtól, amiben az irrealitás felsőfokon van. Kötelező, alapmű vagy hiánypótló mű, a lényeg: nézd meg és röhögj!