HTML

ZSkategória avagy akció minden mennyiségben

Ez egy emlékmű, egy panteon a Zs kategóriás akciófilmeknek, sorozatoknak és isteneknek.

Ez itt a reklám helye

ZSsztárok

Légy a ZS közösség része!

Friss topikok

  • Gerberus: Immár ő is eltávozott. (2024.02.05. 01:30) Carl Weathers
  • Gerberus: @Custertábornok: Richar Lynch-csel sem foglalkoztak, pedig ő már 2012-ben meghalt és az egyik legi... (2024.02.05. 01:27) RIP: elhunyt Rutger Hauer
  • Gerberus: Ha már Billy Dragoról és Rutger Hauerről megemlékeztél gondoltam szólok, hogy Lynch is meghalt már... (2022.04.05. 02:19) Richard Lynch
  • TH1: hehe, két évvel később rátaláltam, hogy öt év szünet után volt új poszt. :D (2021.05.12. 00:04) Zssablonkarakterek: a disztópikus jövő tini harcosa
  • Count di Luna: Mostanában a Yakuza 0 játék igen jól hozza a Zs hangulatot, a 80-as évek végi világot meg mindent,... (2021.03.12. 01:39) ZSsablon karakterek: A maffia

Ez is a reklám helye

HTML

Olvasónk küldte: bábjáték az Alfa holdbázison

2010.01.10. 09:48 Winston007

Korzo nevű olvasónknak köszönjük ezt a tíz csillagos nosztalgia videót, amelyben a britek sci-fi sorozata az Alfa holdbázis köszön ránk és követelve jogos helyét a blogon. Azt hiszem ezzel a szörny kidolgozással, ezekkel a ruhákkal és fegyverzettel tényleg nem értem, miért nem szenteltem nagyobb figyelmet erre a sorozatra.

356 komment

Címkék: szorny olvasokuldte alfaholdbazis

A bejegyzés trackback címe:

https://zskategoria.blog.hu/api/trackback/id/tr741660620

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pic 2010.01.10. 19:47:28

@sertésmájkrém:

1. Az új BSG az elég magasra teszi a lécet. A BSG nagyon sok dolog miatt kilóg a sorból. Toronymagasan más TV sorozatok fölött jár, nem csak sci-fik felett.

Természetesen vannak hibái is, de ennek ellenére viszi a pálmát.

Előtte nálam Babylon5 volt a top. Nagyon kitalált, nagyon összefogott, nagyon kidolgozott.
Komplex történelmi, technikai háttér, jól kitalált és évadokon keresztül vezetett sztorivonal.

2. Kézlevágás?
Jó ötlet, de szerintem te valami iszlám országból jöttél. Öregem én képzésről beszéltem.
Winston azért nem egy elveszett eset. :)

...És ráadásul közben elismerte, hogy hibázott. Nézz körül jól. Manapság kevés ilyen embert találsz.

Kedves Winston!
Hibáztál, de emiatt maximálisan respect.

csuszokotes 2010.01.10. 19:49:35

A Hegy gyomrában című sorozatot megrímékelik, méghozzá az eredeti sztorival, Sam Neill főszereplésével, szerintem akinek dereng a "vilbeforsz" időszak, annak tetszeni fog, várom, hogy kiadják, vagy elérhető legyen valahol!

Ivan Kozirev 2010.01.10. 19:52:05

Jelentkezem egynek, akinek szintén törést okozott ez a rész a gyermekkorában. :)

Amúgy a címe az epizódnak "A Sárkány birodalma" volt, ha jól emlészem.

tlantos 2010.01.10. 19:52:31

kb ez az 1 jelenet, amire emlexem belole. igy huszonev tavlatabol.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.01.10. 19:53:43

@Valaki1: Nem tudok ráismerni arra, amit írsz. Sőt, a hegy gyomrában és az a majka is ismeretlül hangzik. Érdekes, mert a sci-fire már gyerekkoromban rácuppantam, még ha mesébe is voltak ágyazva. Egyszer megettem egy fél tubus mustárt, mert valami űrhajósos gyerekfilmben azt mondták, hogy az űrhajósok azt esznek. (Nyilván a tubusolt kaja híre nyomán.) De nem lett tőle bajom, csak rendesen megéheztem. :-))

Pic 2010.01.10. 19:59:50

@prostatikus vogon jeltz: Télleg JÓL megcsinálták.
Jár a 10 pont.

ÁDI (törölt) 2010.01.10. 20:01:19

@Valaki1: Én továbbra is egyetértek veled, de én ezt mikor vitattam???

Az észrevételem arra irányult, hogy nem kell 87-szer szóról- szóra elismételni ugyanazt a véleményt, mert ha csak egyvalaki írja le, na jó még max. 2-en 3-man, akkor is meg fogjuk érteni, hogy ezen generációk nőttek fel és......

Pic 2010.01.10. 20:02:07

@Androsz:

A moderálásról annyit, hogy csinálják azt azért több helyen is.

Nekem kedvencem Sixx a Comment-en.

"köcsögségért" keményen kivágja az illetőket, majd a többiekkel közli, hogy "xy-t kidobtam, mert .... volt."

codeine / B is for Battle (törölt) 2010.01.10. 20:03:15

ÁDI! (de a többiek is)

Lehetne egy olyan megoldás, hogy van egy internet a rendszerváltás előtt születetteknek, és egy az utána jövőknek? :)

A másik megoldás még sci-fi: vagy az internetet választod, vagy a valóságot. Párhuzamosan nem létezhetsz mindkettőben. Szerinted? :)

Pic 2010.01.10. 20:03:38

@ÁDI:

Kedves Ádi.
Jól mondod. Pontosan emiatt reklamáltak sokan.

Valaki1 (törölt) 2010.01.10. 20:05:15

@Androsz: nahát főnök, ha a majka sem ugrik be akkor te nem is voltál fantasztikus fiatal:-))))))
de nehogy 14 éves legyél mert akkor érthető:-))))

@ÁDI: nadehát annyira öreg nosztalgiázó scifi rajongók vergődnek erre, nehogymár sajnáld tőlünk ez a kis örömöt:-)))))

Pic 2010.01.10. 20:05:21

@codeine / B is for Battle:

Régi mondás egy híres embertől: (Már nem emlékszem, hogy ki mondta.)

"A valóság azoknak való, akik nem bírják a kábszert."

:)

Valaki1 (törölt) 2010.01.10. 20:06:57

@codeine / B is for Battle:
hőő!
pedig a net is olyan mint a zene meg a scifi.

a régiek teremtették, az újak összegagyizzák:-))))

Pic 2010.01.10. 20:08:15

@Valaki1: és ÁDI

Srácok!
Az ötlet nem jó. Az embereknek együtt kell létezniük. Így kerek egész.

Én is voltam tizenéves és kibaszottul okos, de időről időre rájöttem, hogy az "öregeknek" van egy óriási előnye amit nem lehet űberelni.

Egyszerűen már többet láttak, hallottak az életben mint én.

Celtic 2010.01.10. 20:13:20

@ÁDI: Ez teny, de az emberek 95%-a akkor kattint egy blogra, ha focimlapos, es az ilyenkor idekattintoknak megintcsak 95%-a a postot es legjobb esetben az elso/utolso ot commentet olvassa el. Mas velemenye nem erdekli, csak a sajatjat akarja gyorsan elmondani. Persze, az ove sem erdekel senkit, a tovabbiak is csak a sajat maguket mondjak. En szepen vegigolvastam, rajottem, hoyg mar 250 ember elmondta a velemenyemet, aztan belegondoltam, hogy talan megsem es akkor Atleta (meg elotte valaki is ezt mondta) velemenyet ereztem ugy, hogy hasonlit az enyemre. Ez viszont csak ketto, tehat mereszkedtem harmadiknak beleszolni.

Ez amugy minden blogon igy van, az emberek nem olvassak a tobbi commentet, csak beleszolnak valamit es mennek tovabb. Erdemes lenne megnezni, hany embernek van ehhez a posthoz _csak egy_ commentje.

Pic 2010.01.10. 20:13:28

Ami a "cseszlovák" sorozatokat illeti:

Lehet őket bántani, de azért magasan a Pirx felett voltak.
Mondjuk ez a Majka bennem nem sok nyomott hagyott.

Viszont volt az a sorozat amiben egy Lada Nivával visszajöttek a jövőből, mert egy jövőbeli Nobel díjas professzor gyerekkorában kitalált valamit, ami a jövőben megmenthetné a földet.
Sajnos az öreg prof a jövőben már nem emlékszik a részletekre, de az emlékirataiban leírja, hogy anno gyerekkorában tudta a megoldást a problémára.

Na erre visszaküldenek egy csapatot a múltba, hogy megkeressék a füzetét amiben leírta.

Ötletes, jó a megvalósítás és félelmetes poénok.

Sajnos sokmindenre nem emlékszem, de a szín és rendszám váltós LADA nagyon megmaradt.

ÁDI (törölt) 2010.01.10. 20:13:48

@codeine / B is for Battle:

Nem gondolom, hogy az internet az idő múlásával gagyibb lenne, sőt!

Mostmár te is olyanért kötsz belém, amit nem lehet kikövetkeztetni abból, amit a legelején írtam......:)))

Valaki1( Papa Maci) : én nem sajnálom tőletek a nosztalgiát, csak rajta :))))) , de még mindig nem értem, hogy ezt melyik mondatomból vontad le következtetésként, és az első hozzászólásodat sem:)

Pic 2010.01.10. 20:16:16

@Celtic:

Ez az amit mindig elmondanak egy fórumon az újaknak és lelkeseknek:

Legalább az első és utolsó 10 kommentet olvasd el, de még jobb ha visszanézel 1-2 oldalt.

mnandy 2010.01.10. 20:18:56

@ÁDI: én 65-ös vagyok, nem 70+os...
egyébként igazad van

ÁDI (törölt) 2010.01.10. 20:22:08

@codeine / B is for Battle:

Ez megint hogy jön ahhoz, amit a legelején írtam? :))))

Celtic: Pedig milyen jó lenne, ha mindenki elolvasná az összes előtte hozzászólót, úgy lehet nem lennének hasonló dolgok, lehet, hogy időigényes, de mire a végére érne látná, hogy ha valaki már leírta az "ő" vélemémyét is, ezzel megspórolva időt és energiát.

Ja én miért van az, hogy le 14-15 évesezitek azt, akinek egész egyszerűen nem tetszett az ilyen sem akko sem most?

Valaki1(Papa Maci): Újabb kérdés: miből vetted azt, hogy én sajnálom tőletek a nosztalgiázást?:)

ÁDI (törölt) 2010.01.10. 20:23:12

Bocs 2-szer küldtem, mert először nem jelent meg:))))) bár a másodikat kiegészítettem

Valaki1 (törölt) 2010.01.10. 20:24:12

@ÁDI: mondjuk annyira korántsem vagyok full öreg csak 3X.

a lényeg hogy még láttam a majka-pirx-alfa-orion..stb. szépségeket a tévében, és
ugyanakkor a startrek-starwars-alien-babylon-stargate..stb. szépségeket a chanelleken/moziban.

szal tudom melyikben mi a jó.

egyiket sem becsülöm se le/ se fel.

amúgy is egy echte scifi/horror rajongó vagyok....

egyedül annyi az észrevételem generációs szinten hogy manapság semmi újat nem látni, minden a régiekből táplálkozik.pl. mondj csak egyetlen olyan kaliberű kortárs scifi írót mint A.C. Clarke vagy Asimov.....ha érted.

és ez mindenben igaz, zenére, művészetekre..stb.
filmre is.

egy két üdítő kivételtől eltekntve a filmszakmában is minden Remake.a zenében meg utánérzés, egy új műfaj nincs vagy 20 éve.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.01.10. 20:27:19

@Valaki1: 61-es vagyok, és bizony lehet köztünk "generációs szakadék". Például én lehettem már akár felsős is, amikor te még "csak" alsós (vagy fordítva), és ez az osztálykülönbség mindig is súlyosan meghatározta az érdeklődési kört. "Á, ezt csak a pisisek nézik, én láttam tegnap a Fekete szakáll szellemét", és effélékre gondolok. :-)

Celtic 2010.01.10. 20:28:12

@Pic: Ja, addig volt ertelme, amig az ember fizetesenek negyedet a net elofizu+tszamla. Ma, amikor mar nem elit dolog a net, elojott a sok szerencsetlen is, aki write-only modban mukodik. De ez mar a Sulinet indulasakor is latszott :( Az akkori korosztaly most a 30 alatti.

Viktor-a-konyhában · http://viktorakonyhaban.blog.hu 2010.01.10. 20:29:30

@Pic: ez pedig a Látogatók volt.
hu.wikipedia.org/wiki/L%C3%A1togat%C3%B3k

És melyik volt az, amiben virágok voltak, amikkel mindenféle fura dolgokat lehetett csinálni, pl. a gyerekek egy időre fel tudták venni a szüleik alakját? Valami 8-10 féle volt belőlük.

Mitya Ivanov 2010.01.10. 20:29:53

hogy nekem milyen rémálmaim voltak emiatt anakidején.

Pic 2010.01.10. 20:31:08

OK

Van egy generációs szakadék Androsz Valaki1 és Ádi között.

Igen. ÉS?

Miért kell egymást baszogatni a kora miatt?
Ne ezen morfondírozzattok, hanem hogy melyik sorozat miért jó és miért rossz?

Mi az ami tetszett és mi az ami nem...

ÁDI (törölt) 2010.01.10. 20:33:24

@Valaki1:

Továbbra is egyetértek és ezt továbbra sem vitattam.....:)))))))

Én 23 éves vagyok és jobban tetszenek a régi zenék-filmek stb., manapság tényleg ritka az újdonság.

Pl. az egyik kedvenc együttesem a Led Zeppelin, na az zene és még sokan mások

Pic 2010.01.10. 20:33:33

@Viktor-a-konyhában:

Hát Viktor őszintén megomondom, hogy én erről lemaradtam.

Majd Androsz segít. A jelek szerint ő itt köztünk a doyen. :)

Celtic 2010.01.10. 20:33:51

@ÁDI: Lehet, hoyg nem nekem irtad, csak altalanossagban, de azert mondom: nem 14-15 eveseztem le senkit. Viszont az Alfa Holdbazis nem azert volt "nem-az-igazi", mint ami a postban szerepel, hanem azert, mert tele volt logikatlan hulyeseggel. Az uj BG az egyik legjobb sorozat, gyonyoru, ahogy 50e ember a vilag vegen egy urhajoba zarva marja egymast (es meg feketepiac is van, leszamolassokal, tiszta Mexiko), de faraszt, hogy egyfolytaban ugy erzem, mondvacsinalt problemakat rangatnak elo.

(Valaki egyszer felmerte, hogy a sorozatban 10x gyakoribb az ongyilkossag, mint a valo eletben, 5x gyakoribb a valas, 5x gyakoribb a megcsalas es igy tovabb, vagyis azt nem lehet, hogy semmi se tortenjen, de ehelyett idonkent olyan kenyszeredett dolgok tortennek, hogy felelmtes. No, ez volt az Alfa igazi hibaja sztem, nem a megvalositas.)

codeine / B is for Battle (törölt) 2010.01.10. 20:34:48

ÁDI,
ha nem tudod mi a különbség aközött, hogy 20 ember leírja _nagyjából_ ugyanazt, meg te bemásolod egymás után n-szer _tökugyanazt_, ez bennem csak erősíti, hogy az internetet vagy viszgához kellen kötni, vagy szétválasztani.

egyébként peace, csak nagyon gyengék a oktatási modelljeid. ez meg nem is biztos, hogy a te hibád..

Valaki1 (törölt) 2010.01.10. 20:35:14

@Pic:
szerintem szakadék nem köztünk van hanem az ilyen posztoló legagyizók miatt, akik nem képesek fogni hogy egy 70/80-as évekbeli film (nameg neadjisten egy régebbi) még nem a Star wars meg az Avatar digitális technikával készült:-))))))))

ÁDI (törölt) 2010.01.10. 20:36:56

@Pic:

:))))) Leírom külön neked is: Nem az zavar, hogy milyen sokan szerették ezt, akik idősebbek nálam, hanem, hogy egy hozzászólásból is meg lehet érteni, azt amit ugyanúgy leírnak milliószor.

Szerintem ez nem kor függő, hogy hányszor kommentelünk.......

Pic 2010.01.10. 20:37:54

Valaki1:

Vannak azért új dolgok, de nagyon oda kell figyelni.

Pl. a japánokra nagyon érdemes. Az utóbbi 10-15 év termését nézve, igen érdekes gondolataik vannak a jövőről.

A Mátrix alkotói is nagyon sokat khmmm "merítettek" a japánoktól, régebbi japán alkotásokból.

Pl a Ghost in the Shell sem véletlenül lett kultikus.

codeine / B is for Battle (törölt) 2010.01.10. 20:39:24

Valaki1
a könyvalakú sci-fiben is 50 éve minden remake.
jó, nem minden, de ahogy (emlékeim szerint) az egyik író megfogalmazta:
(akkor) az évi 100-ból viszonylag könnyű kiválasztani a 10 nagyon jót, most 10000-ből kellene 100-at.

Pic 2010.01.10. 20:39:44

Srácok ne marjátok már egymást.

Szétoffoljuk a témát.

ÁDI (törölt) 2010.01.10. 20:40:36

@codeine / B is for Battle:

Olvasd el az összes kommentet és rá fogsz jönni, hogy sokan nem "nagyjából" ugyanazt írták, hanem dettó....

És azt honnan veszed, hogy én bárkit is kiakarok oktatni vagy azt, hogy engem oktattak gyengén?

És mi az hogy viszga?

Pic 2010.01.10. 20:41:02

@codeine / B is for Battle:

Globalizáció.

Természetes következménye annak, hogy mindenhez hozzáférsz.

MINDENHEZ.

prostatikus vogon jeltz (törölt) 2010.01.10. 20:44:01

@Pic:
Ja és a végső poénra emlékszel?
Az egyik szereplőt valahogy magukkal vitték a jövőbe.
A fickó meg amolyan ezermester féle volt.
Meglátta a szuper számítógépet ami ferdén állt a padlón és alá tett egy éket hogy vízszintben legyen.
Erre meg a gép megjavult és újraszámította a pálya adatokat és kiderült hogy az aszteroida mégsem csapódik a földbe. :-)

Pic 2010.01.10. 20:44:23

Az, hogy azt érzitek, hogy minden remake az amiatt van, hogy azok a szerzők akik mögött pénz áll, azok a biztos témákhoz nyúlnak, mert ebből lehet újabb pénzt csinálni.

Aki kísérletezik, meg új, más látásmód, más megközelítés, esetleg absztrakt.

Az veszélyes. Lehet, hogy bukta lesz.

Emiatt nem áll mögé pénzember, mert sajnos a profithajhászáson van a súlypont.

ÁDI (törölt) 2010.01.10. 20:45:42

@Celtic:

Akkor neked is leírom:))))))

Nem én voltam az, aki fikázta ezt a sorozatot, az észrevételem egészen másra irányult.....

Pic 2010.01.10. 20:45:57

@prostatikus vogon jeltz:

jaja.
Ő volt a gyerekkori mentora a profnak.

Szégyelld magad, lelőtted a pojént.:)

codeine / B is for Battle (törölt) 2010.01.10. 20:46:23

ÁDI
a többieknek még volt fogalmazás-óra :)
azt, hogy gyengén oktattak, onnan veszem, hogy 23 éves vagy. ezért mondom, hogy nem is a te hibád.

a 'viszga' meg kitalálható, csak nincs már más amibe beleköss. :)

Pic
igen, és ezért gondolja mindenki azt, hogy MINDENHEZ ért...?
nem vagyok kivétel! ilyenkor jön jól, ha inkább barátok közé meg kocsmába jár az ember :)

codeine / B is for Battle (törölt) 2010.01.10. 20:47:20

Különben meg nézzünk inkább Hofit :)
Comeedy C. 21:00

ÁDI (törölt) 2010.01.10. 20:47:49

@codeine / B is for Battle:

Ja és ha már szeretnél kötekedni, nem is ugyanazt másoltam be mindig, az utolsónál kiegészítettem:)))))))

Pic 2010.01.10. 20:48:10

@ÁDI:

Szeretem, imádom a lelkesedésed és érzékenységed és igazad is van sokmindneben,DE

KÖNYÖRGÖM térj már napirendre a dolog fölött.
Az emberek olyanok, amilyenek. Nem (nagyon) tudod megváltoztatni őket.

PLÍZ Maradjunk a sci-fi - gagyi - új - régi témaköröknél.

Pic 2010.01.10. 20:49:22

vagy Hofinál ahogy a mester mondja...hehehe

Valaki1 (törölt) 2010.01.10. 20:50:04

@Pic: jahh,
mondjuk talán a mátrix az egyetlen ami többé-kevésbé eredeti filmötlet mostanában, de az sem új tulajdonképpen.

ÁDI (törölt) 2010.01.10. 20:50:19

@codeine / B is for Battle:

Bocsánat, de te voltál az, aki belémkötött:)))))

Nem tudom te hány éves vagy, de ahogy olvasom neked sem volt fogalmazás óra:)

prostatikus vogon jeltz (törölt) 2010.01.10. 20:51:27

Említésre került a Pirx.
Talán kevesen tudják, de a lengyelek az egyik epizódot a "robotokkal a szaturnusz körül" megfilmesítették és csináltak belőle egy mozifilmet.
Egész nézhetőre sikerült még mai szemmel is.
Itt van több részletben

Test Pilota Pirxa (1978)

www.youtube.com/watch?v=YWJ7uW7yMFA

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.01.10. 20:51:47

@Pic: Én nem éreztem itt semmiféle baszogatást. Eddig. A generációs különbség csak annyiban számít, hogy nem ugyanazok voltak gyerekkorunk, ifjúkorunk nagy kedvencei, és nem ugyanazok a stílusok formálták meg az ízlésünk alapját. És én, mint doyen ;-) talán több filmet láthattam (volna), mint a mostani tizenévesek. De attól még élményeket idézgetni, összehasonlítgatni nyugodtan lehet.

ÁDI (törölt) 2010.01.10. 20:53:41

@Pic: Ki akarja megváltoztatni az embereket? Hol írtam erről? Viccesnek és egyben fárasztónak találtam a sok ugyanolyan kommentet:))))

Nem hirdettem keresztes hadjáratot....

Pic 2010.01.10. 20:58:12

Pontosan.

Én is szívtam magamba a tudást, de csak mai fejjel látom, hogy mennyi mindenről lemaradtam a cocializmus miatt.

A nemzetközi irodalmi termésből nagyon sokminden nem jutott el idáig, a filmtermésből meg tizedannyi sem.

Irodalomban a Zsoldos Péter és társainak munkássága azért sokat enyhített az inségen.
Lásd Metagalaktika és társai.

Pic 2010.01.10. 20:58:48

@Pic: Az előbbi Androsznak ment..

codeine / B is for Battle (törölt) 2010.01.10. 21:00:58

ÁDI
jó politikus lenne belőled, azokat is nagyon zavarja a sok egyforma szavazat :)
ennél érzékletesebb példát meg már nem fogok hozni.
ha nem érted, nem érted.
de ne vesszünk össze. főleg azért, mert tényleg más generáció vagyunk, én 33. :)

Mondd, Te mivel kerestél a Google előtt? ;)

Pic 2010.01.10. 21:01:51

@ÁDI:

Ádi, ádi, Ádi.
Nem hirdettél, de lassan úgy néz ki. :)

Állj le. Lépj túl és foglalkozz a témával.
Mi is azt tesszük.

Például tudod-e, hogy honnan jön a "prostatikus vogon jeltz" név?

Pic 2010.01.10. 21:02:51

@codeine / B is for Battle:

Hát speciel én a könyvtárban és a telefonkönyvben. :))

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.01.10. 21:08:31

@Pic: Gyanítom, hogy ez nyelvbotlás volt, mint nekem korábban, és Kuczka Péterre gondoltál, a társaival, mert ők tényleg nagyon sokat tettek azért, hogy mégiscsak eljusson ide minél több abból, aminek érdemes. Ezt ma látjuk a legjobban, amikor már az is eljut ide, zsákszámra, aminek nem volt érdemes. Sajnos ez is okoz egy generációs különbséget abban, hogy ki mit talál sci-finek és mit talál jónak.

ÁDI (törölt) 2010.01.10. 21:11:02

@codeine / B is for Battle:

Belőled pedig jó ellenzék lenne, mert olyanokat magyarázol bele mások mondandójába, ami nincs:)))))

Könyvtárban keresgéltem a google-előtt.

Pic 2010.01.10. 21:14:34

@ÁDI: kezdetnek nem rossz. :)

Pic 2010.01.10. 21:16:47

@Androsz: UFF

Khmmm....izé...szóval... most hogy mondod ezt jól összekevertem. Mindkettő Péter.

Igen.
Zsoldos az egyik kedvenc íróm.

A Kuczka Péteréknek meg a Galaktikáért leszek örök életemre hálás.

ÁDI (törölt) 2010.01.10. 21:24:01

@codeine / B is for Battle:

Ja és ha jól emlékszem téged is zavartak az én ugyanolyan kommentjeim:))))))))

Celtic 2010.01.10. 21:55:34

@ÁDI: Tenyleg terj mar folotte napirendre...Mas az, ha 300 kulonbozo ember ugyanazt fujja es megitn mas, ha valaki egyfolytaban ugyanazt fujja...

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2010.01.10. 22:07:09

@ÁDI:

Az, hogy leírja mindenki, hogy ő is hogy megijedt gyerekkorában a sárkánytól, az a közös nosztalgiázás kellemes élménye miatt van ;), hogy jé, ez tök jó, ezt én is átéltem. Ha csak egyvalaki írná ezt le, akkor nem lenne meg a visszajelzés, hogy ez egy közös élmény, érted? Nem arról van szó, hogy el se olvassuk a másik kommentjét.

Allesmor Obranna 2010.01.10. 22:23:26

Kedves minden szakértő és emlékező!
Ha azt mondom Látogatók, akkor mindenkinek a kedves csehszlovák "sci-fi", inkább ifjúsági filmsorozat jut az eszébe. De volt egy másik is, ami francia volt és egészen félelmetes. Ugyanez volt a címe, kb a nyolcvanas éveknek nagyon az elején ment a tévében és én készen voltam tőle. Volt egy törpe akit Puck-nak hívtak és volt egy időstopja, meg voltak alienek, akik emberi alakban próbáltak rejtőzködni a szintén földre érkezett üldözőik elől. A főszereplő házaspár vagy újságírópár meg próbálta felderíteni az ügyet.
Na erre ki emlékszik? Az imdb épp hogy jegyzi ezt a sorozatot, de idehaza jóformán senkinek se ugrik be.

Allesmor Obranna 2010.01.10. 22:38:51

És mégegy. Itt rendesen egymásnak esett mindenki, hogy hogy megijedt ettől a résztől, de érdemes megnézni a fenti youtube link kommentjeit. Ezek szerint az egész világ berosált ettől. Ez az epizód komoly helyezést érdemel a minden idők legfélelmetesebb epizódjainak listáján, még akkor is, ha zömmel csak a kiskölyköket ijesztette meg és nem is éppen manapság.

ÁDI (törölt) 2010.01.10. 23:56:07

@Celtic: Ha elolvasod az utolsó hozzászólásomat, akkor ott leírtam, hogy miért küldtem el annyiszor:))))

ÁDI (törölt) 2010.01.11. 00:10:09

@Rorschach:

És mi lenne akkor, ha csak rákattintanának a "válasz erre" gombra és annyit írnának oda hogy " egyetértek, szintén, velem is így volt stb.

Akkor hiányozna a nosztalgia?:)))

pocak 2010.01.11. 00:17:31

@ÁDI: Igen, banyek, hiányozna. Végigolvastam, hogy nyolcvanan hogy voltak vele, és bekommenteltem nyolcvanegyediknek, hogy én is, és jól esett. Kis virtuális közösségi élmény.

Kurvára semmi baj nincs vele, hogy te ezt unod végigolvasni, de akkor ne olvasd végig. Ráadásul ennél ezerszer unalmasabb, hogy ezen a hülyeségen rágódsz egész délután, ráadásul ki se bírlak kerülni, ha a témába vágó kommentekre kíváncsi vagyok.

Dr. No 2010.01.11. 01:56:32

Képtelen voltam végigolvasni ezt a sok sületlenséget...

Boldog ország, hogy ennyi ember tudja benne a tutiságot! Nem értem, miért szégyen beismerni, hogy nyolc-tíz évesen a legalja szart is komolyan benyalta az ember? Hiába nőttek fel az emberek, az ízlésük megmaradt nyolcévesnek? Mikor újranéztem az Alfát, igenis, sokszor sablonos volt a sztori, és - khm - occsócska a megvalósítás. Kedvenc LOLom az a több részben visszatérő jelenet, amikor az idegenek által megszállt bázislakó faarccal néz maga elé, miközben keze gyorsított felvételben pörög a 9 + 1 numerikus billentyűzeten. Valamelyik biztonsági megpróbálja leütni (az sosem volt érthető, minek, ha egyszer a Holdon vannak, aminek a röpülését nem tudják irányítani), mire a megszállott rá sem nézve, fél kézzel felemeli a levegőbe, másik keze pedig továbbra is a billentyűzeten jár, mint a szélvész. Ezen is mennyire beszartam kiskoromban, most pedig a legsúlyosabb röhej.

Régebben jobb volt itt a társaság.

Celtic 2010.01.11. 06:49:09

@Allesmor Obranna: En a csehszlovak scifire nem emlekszem :) Erre viszont igen. Mondjuk a torpe nem remlik, de a hazasparnak volt idostopja (szerintem). Ja, minden resz vegen megtalaltak egyet a csokakbol holtan, aztan az utolsoban derult ki, hogy igazabol nem haltak meg, csak igy rejtozkodtek, mert nem akartak hazamenni.
Egyebkent a neten neha rabukkanok az emlitesre, szoval masok is emlekeznek.

Engem inkabb az erdekelne, hoyg szinten vmi scifi, lovesem sincs a cimre vagy a nemzetisegre, csak az egyik reszre emlekszem, amikor juniusban ho esik. Ennyi maradt meg az egeszbol :) latszik, hoyg egy gyereknek hol jarnak a gondolatai :)

Celtic 2010.01.11. 07:35:56

@prostatikus vogon jeltz: Tenyleg csucs :) Nem eroltetett, nagyon kellemes humor :)

noregrets 2010.01.11. 07:53:38

Basszus, ez a film katartikus élmény volt kölyökkoromban. Toni Cellini, és a szörny volt a magyarított címe, ha emlékeim nem csalnak (bocs, ha valaki már leírta). Fele a jószág, fele a hang, a kettőtől együtt baromira féltem, még jó hosszú ideig. Kösz Winston, jó volt újra látni!

yarisugi 2010.01.11. 08:08:21

@Dr. No:
Ó te szegény. Ha most mindenki felsorolná a kedvenc loljait... a csuklójából 500 méteres pókfonalat lődöző sráctól az embereket ceruzaelemnek használó robotokig bármibe bele lehetne kötni UTÓLAG. Élő szövet fémvázon.

Kár hogy nem olvastad el a "sületlenségeket" mert akkor talán nem írtál volna magad olyat. Pont azt magyaráztuk itt hogy az adott korszakba ágyazottan kellene értékelni hogy egy film vagy sorozat gagyi zsé-e vagy sem.

A tény az hogy a 70-es években mindkét kezedet leszartad volna örömödben ha egyszer odaülhettél volna az Alfa valamelyik irányítópultjához vagy kézbe vehetted volna a kombinált sugárpisztolyt ami azért az Orion XXL-es halkonzerv nyitójánál elegánsabban nézett ki.

Ja és nem tudom ki hogy nézte de nekünk akkor csak fekete-fehér tévénk volt (a fiatalabb generációknak: képzeljétek el hogy egy mai tévén leveszitek a színeket nullára és úgy marad) és így az egyenruhák ujjainak színkódolása nem teljesen jött át. Csak König fekete és Helena fehér ingujja volt egyértelmű XD

prostatikus vogon jeltz (törölt) 2010.01.11. 08:53:22

@Allesmor Obranna:
Nekem beugrik... :-)

A végén pedig teljen emberré válnak, persze előtte mindenféle kalandokon keresztül esnek.
A nő beleszeret a pasiba és a földön maradnak ha jól emlékszem.
Él bennem egy jelenet amikor egy kocsmában tangóznak és a nő azt mondja ma éjjel a tiéd leszek...

prostatikus vogon jeltz (törölt) 2010.01.11. 08:59:03

Amúgy csehszlovák film az nem is igazi sci-fi hanem ifjúsági film, ami azért más kategória.
És akárhogy nézem minden bénaságukkal együtt is jobb mint a pokemon szarok.

És igen az Alfát a saját korában kell megítélni tehát az Orion, Pirx vonalon.

ÁDI (törölt) 2010.01.11. 08:59:59

@pocak:

Én sem tudtam kikerülni a sok ugyanolyan kommentet tegnap:))

Látod téged is idegesít....

Dr. No 2010.01.11. 10:25:51

@yarisugi: Én is gyerekkoromban láttam először az Alfát, én is teljesen odavoltam érte (annyira, hogy átmentünk egy ismerőshöz este, akinél lehetett fogni az m2-t, mert a második sorozat ott ment, ha jól emlékszem). Ez azonban nem akadályoz meg abban, hogy 30 év múlva ne csak nosztalgiától könnyes szemmel bírjam nézni.

Az a részlet, amit leírtam, szerintem azért volt tipikus, mert több, egymástól különböző történetben is visszatért. Azaz nem EGY szuperhős vagy sci-fi univerzum jellemző tartozéka volt, hanem egyszerűen csak egy látványosan olcsó és fantáziátlan technikai megoldás.

Régen már sok vita folyt itt arról, hogy van-e egyáltalán olyan, hogy zs-kategória. A vájtszeműeknek egyértelmű, hogy nincs, ez csak az amerikai filmgyártásban és -forgalmazásban régen használt A- és B-kategória (kizárólag ez a kettő volt használatban!) karikaturisztikus eltúlzása, ettől függetlenül az életben használható. A B-film régi gyakorlati meghatározása végtelenül egyszerű volt: ami nem A-movie, az B-movie.

Külön kérdés, hogy valami időtálló-e. Mivel az Alfa tévésorozat volt, a Star Trekhez hasonlóan egyszerűen az epizódok mennyisége és a rendelkezésre álló költségvetés okán óhatatlanul készültek "zs-kategóriás" részletek. Ez a szörny a posztban szerintem is zs-kategóriás. De legalábbis határeset. Martin Landau viszont annyira nem zs-kategóriás, hogy Lugosi Béláért Oscart is kapott. (A minimum a nagy hangod miatt, hogy magadtól tudjad, hol játszotta.)

Az, hogy valamit zs-kategóriásnak minősít az ember, nem jelenti azt, hogy nem szereti vagy szeretheti. Nekem ez az egész blog évek óta erről szól.

A személyeskedést meg légy szíves otthon meg azokon a blogokon hagyni, ahova eddig kommenteltél, itt ugyanis ez eddig nem volt szokásban.

yarisugi 2010.01.11. 11:03:11

@Dr. No:
Személyeskedett a fene, én csak kifejeztem magamat. Martin Landau számomra az "Alku az életért"-ben megformált Kreutzenberg úrként volt nagyon emlékezetes. Amire utaltál, az az Ed Wood volt, de bevallom, nekem az kimaradt, legjobb mellékszereplő Oscar ide vagy oda.

A többi dolog sajnos áll, mert ha elolvastad volna az általad sommásan (és persze cseppet se személyeskedően és előítéletesen) sületlenségnek bélyegzett előzményeket, akkor olvashattad volna azoka a kommenteket is amikben kitértünk arra hogy az Alfa sztorijai, szörnyei stb. kifogásolhatók voltak.

Azt is megfigyelhetted volna hogy először is arra szóltam be a posztnak hogy a ruhákat (is) fikázza éz lezsézi, pedig az egyenruhák is a sorozat igényességét mutatták, szemben sok más kortárs scifivel. Lásd az állatorvosi ló Pirxet ahol a ruhák is szánalmasak voltak (a fehér gumicsizmák mindent vittek).

A fogalmak használatáról is olvashattál volna, többen rámutattunk hogy ha valaki másra használ egy fogalmat mint amit az az olvasóknak jelent akkor értetlenkedés lesz az eredmény. Még a modoros-motoros blogot is idehoztuk analógiának.

Node te ezeket mint sületlenségeket átugrottad, amihez jogod van, csak utána akkor nem kell izomból osztani. Písz.

Bogoj · http://bogoj.blog.hu/ 2010.01.11. 11:55:29

szerepelt benne egy maja nevű alien, aki pont úgy nézett ki, mint egy fekete hajú bombázó, ráadásul MOLEKULÁRIS ÁTALAKULÁSAL madárrá vagy mivé tudott változni. gyerekként tisztára bele voltam zúgva :-)
a sorozat annak idején az egyik kedvencem volt.
de én szerettem az orion űrhajó kalandjait is...

Winston007 2010.01.11. 12:19:17

Gyerekek, tenyleg nem kell szemelyeskedni, ez a blog tenyleg nem errol volt hires. Legyen beke!:)

birorichard36 · http://cinemablog.blog.hu/ 2010.01.11. 14:18:36

@Winston007: Winston, dobsz egy e-mail címet pm-ben? Valami durvát akarok küldeni, remélem még nem láttad (ha már a sci-finél tartunk:))

csuszokotes 2010.01.11. 18:45:05

Lassan kikanyarodunk a hétfői adásszünetre :) Nem baj...volt telefonmese :) Meg 10 forintos fagyi...de a legkirályabb magyar gyártású, ééés ez valóban ZSÉ sci-fi sorozat az szerintem az Űrgammák volt, szerintem ebbe nehéz egy sci-fi szakértőnek is belekötni...szerintem.Ez a Xééénia lááz, minden őrültséget megmagyaráááz :)

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.01.11. 18:49:26

@csuszokotes: tegnap a Cafén 2 órában a 10 leghitványabb magyar tévésorozatról volt szó, TOP10 countdown formájában, hadd ne mondjam, az Űrgammák lett az első. Óriási műsor volt.

europatriota 2010.01.11. 20:52:45

Winstoooooooon, darazsfeszekbe nyultal ezzel a temainditoval!
Ha nem akarod, hogy szemelyeskedessel tonkretegyek ezt a jo kis tarsasagot, akkor gyorsan indits egy ujabb temat.
Gyerekek, lapozzunk!!!
Mit szolnatok peldaul Rob Schneider(Actor, Writer, Producer, Director, Soundtrack, csecsemo pelenkaban stb...) kivesezesehez???

sertésmájkrém 2010.01.11. 23:40:34

@csuszokotes: ?

2 forintos fagyi, barátom. :) 10 forintból 5 gombóc jött ki, kemény volt.

falcon_x 2010.01.12. 08:53:32

Csak most keveredtem a blogra, de nekem is meghatározó élményem volt a sorozat és érdekes módon ez a rész maradt meg bennem is a legjobban. Abban az időben ez nagyon para volt.
Egyébként Gerry Anderson-nak volt ezelőtt egy másik remekműve, amit a magyar tv nem adott, méghozzá az U.F.O. című sorozat, ami még korábbi mint a Holdbázis. Az ORF adta, egy kukkot sem értettem németül, mégis rohadt izgalmas volt. A főcíme, hátha vkinek beugrik:
www.youtube.com/watch?v=Y8RfzkhqBLY

papugaja 2010.01.12. 10:04:13

@falcon_x:
Purdé koromban ment tévén, és nem volt szabad néznem, de meglestem. Egész éjszaka nem tudtam utána aludni. Ez volt az egyetlen film, ami ezt valaha is elérte nálam.

kvarcman 2010.01.12. 11:28:24

Alfa holdbázis rules! :))) Egy teljes generáció meghatározó sci-fi és para élménye szerintem. Emléxem gyerekként Sas és Sólyom űrhajókat rajzoltunk az iskolában és űrcsatákat vívtunk velük. A mozdonylámpa fejű, csápos polip szörny pedig rengeteg beszaratós éjszakát okozott. Ha jól emléxem a főnök szétverte a lámpáját, nagyon agresszívan 1 baltával és abba pusztult bele.
köszönöm, hogy beraktad Winston (még ha nem is ZS) rengeteg gyerekkori emléket hozott vissza :)))

qert 2010.01.12. 13:49:47

Az Alfa Holdbázis szerintem sem zsé.
Én nem ettől a résztől féltem a legjobban, hanem amikor a vezérlőterem ablaka betört és a vákuum szippantotta ki az embereket. Fél évig összerezzentem, mikor anyám ki akarta nyitni az ablakot. :)
A V, mint Victoryt én is néztem VHS-en és már rögtön az elején beszartam, amikor a kiscsajnak "leprásodni" kezdett az alkarja. Na akkor is félévig csak azt néztem, nem rohad-e a karom.
A harmadik megrázó élményem az Ember az Atlantiszról (Patrick Duffy a Dallasból, megvan?) egyik epizódja volt, amikor ilyen kék zümmögő izék jöttek a világűrből és megszállták a tengeralattjáró legénységét.

Lombika 2010.01.18. 20:10:25

Ennek a résznek az volt a magyar címe, hogy:
A zöld szemű szörny".

Határozottan emlékszem és kisgyermekként (valahogy magamra maradva, titokban) egyedül láttam. Csak másnap bírtam aludni.

Iron 2010.01.19. 15:32:21

@Allesmor Obranna:
dehogynem

ugyanez volt a rinyám évekkel ezelőtt, mindenki a csehszlovákra asszociált :)

Les Visiteurs
www.imdb.com/title/tt0281519/
itt a zenéje
www.youtube.com/watch?v=UIXCqSITvnE

asszem egy motorbalesettel kezdődött, az idegenek kopaszok voltak, azokat kellett lenyomozni, az időmegállítás nagyon félelmetes volt :)

a Majkának a címe Csillagok küldötte volt magyarul
www.youtube.com/watch?v=1tDTflBqYcU

Az Alfa Holdbázis meg kurva jó volt!
"John Koenig kapitány vagyok, az Alfa Holdbázis nyolcadik, egyben utolsó parancsnoka" (mindig azon agyaltam, honnét tudja, hogy ő lesz az utolsó) magyarhangjalőteattila :D, sasokat építettünk legóból, kibaszott jó volt

ha valami zsé volt, akkor ez, emlékszik rá valaki?
Üzenet az űrből - Uchu kara no messeji
www.imdb.com/title/tt0078435/
www.youtube.com/watch?v=CHInYYWm_I0

"Egy pusztuló bolygóról elmenekültek jónéhányan egy hajóval és valami öreg bölcs tanácsára szórták szét az űrben a liabe-diókat, hogy felkutassák a hősöket, akik majd megakadályozzák a gonoszt pusztító tevékenységében. A hősök egy része persze hétköznapi ember volt, nem is nagyon akaródzott nekik beavatkozni, csak mikor már a Föld lett a következő célpont.
Kicsit SW koppintás volt, pár karakter elég sablonos és hasonló lett, de a japán stíl adott hozzá elég pluszt, hogy nézhető legyen."

"Üzenet az űrből (Uchu kara no messeji); félelmetesen gagyi japán starwars koppintás, de akkor még nagyon ott volt, emlékszem komoly izgalmat okozott a sci-fi-re éhező ifjúság köreiben smile.gif. Valahol olvastam, hogy ez volt (addig) minden idők legdrágább japán filmje...
Egyébként régóta keresem, de nem adták ki sajnos DVD-n, pedig szívesen visszanézném. Az IMDB szerint valamilyen utalás is van rá a Függetlenség napjá-ban, de én erre nem emlékszem..."

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2010.01.24. 02:44:03

@Iron:

Emlékszem rá, volt benne egy jelenet, hogy valamilyen nyanya bemutatta a torzzsülött "kisfiát", aki a marson született, és kb. olyan feje volt mint egy buckalakónak a star-warsból. Meg ilyen világító diókat, vagy gömböket vagy miket kellett összegyűjteni a hősöknek ha jól rémlik...

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2010.01.24. 02:44:52

Ja, most látom, hogy belinkelted a filmet...

atiro 2011.02.19. 17:30:17

énisénis nem aludtam ezután... öreg-e vagyok?
süti beállítások módosítása