HTML

ZSkategória avagy akció minden mennyiségben

Ez egy emlékmű, egy panteon a Zs kategóriás akciófilmeknek, sorozatoknak és isteneknek.

Ez itt a reklám helye

ZSsztárok

Légy a ZS közösség része!

Friss topikok

  • Gerberus: Immár ő is eltávozott. (2024.02.05. 01:30) Carl Weathers
  • Gerberus: @Custertábornok: Richar Lynch-csel sem foglalkoztak, pedig ő már 2012-ben meghalt és az egyik legi... (2024.02.05. 01:27) RIP: elhunyt Rutger Hauer
  • Gerberus: Ha már Billy Dragoról és Rutger Hauerről megemlékeztél gondoltam szólok, hogy Lynch is meghalt már... (2022.04.05. 02:19) Richard Lynch
  • TH1: hehe, két évvel később rátaláltam, hogy öt év szünet után volt új poszt. :D (2021.05.12. 00:04) Zssablonkarakterek: a disztópikus jövő tini harcosa
  • Count di Luna: Mostanában a Yakuza 0 játék igen jól hozza a Zs hangulatot, a 80-as évek végi világot meg mindent,... (2021.03.12. 01:39) ZSsablon karakterek: A maffia

Ez is a reklám helye

HTML

ZSsablonjelenetek: A haldoklás

2010.02.23. 07:57 Winston007

A haldoklás egy mesterien kidolgozott jelenet, amely ugyancsak hemzseg a kliséktől és az elkoptatott közhelyektől. Haldokolni ugyanis minden színész álma! Ebbe aztán bele lehet rakni minden érzelmet amit a vietnámi bambuszharcosok irtása közben elrejtettünk a pisztolytokunkban. Nekem a kedvenc haldoklós jelenetem amikor a főhős legjobb haverját telibe kapja valami. A főhős eldobja a puskáját és többszörös kereszttűzben átrohan a csatamezőn, az ellenség előzékenyen a főhős útjába eső galagonya bokrokat lövi ádázul megbosszulva az Ablak című műsor 25 évnyi összes Bálint gazdás tanácsát. Amennyiben egy harcos kerül az útjába, akkor az gyorsan más meló után néz, nehogy már megakadályozza hősünket abban, hogy odaérjen. A legjobb haver épp a komplett bélrendszerét csulázza ki egy fa tövébe, de amikor a főhős ránéz csak annyit mondd: „Hagyjál Johnnie, ez csak egy karcolás!” ha ilyen szikkadt, mokány csávó akkor kiköpi a vakbelét majd annyit szól: „Bolhacsípés!”. A főhősnek persze rögtön leesik, hogy a Vészhelyzet összes évadjának összes vesedonorja és véradója nem lenne elég, hogy megmentse a haverját ezért teátrálisan letérdel és összeomlik. Majd közli: „ Nem így akartam öreg barátom!”. A legjobb haver ahelyett, hogy elküldené a jó édes anyjába, hogy éppen itt öntözi a vérével a helyi dzsungel flóráját csak annyit közöl általában, hogy „ Johnnie, ez volt életem legjobb bulija!”. Hát nem tudom, például amikor a vízipipába pálinkát töltünk és úgy szívjuk el a szakmai adalékot, na az egy jó buli. De ő beéri a sör helyett egy vietnámi RPG rakétával a gyomrában. Aztán meghal. A főhős ekkor könnyező szemmel felnéz és a főellenség is pont ráveti a tekintetét. Hősünk lenyúl a porba , ahol a Modern Warfare 2 összes fegyvere éppen ott van és megindul bosszút állni.

Ennek van egyszerűbb verziója, a főhős annyira aprítja az ellent, hogy észre se veszi, hogy a jófej legjobb havert közben kiírták a forgatókönyvből. Az ellenség megfutamodik és akkor veszi észre, hogy meghalt a haver. Ekkor odarohan, felemeli a fejét , felnéz az égre és 3 percen keresztül ordítja , hogy „NEEEEEEEEE!”. A háborús filmekben ugye tudjuk, hogy ha 8 gyerekes apuka fog meghalni, amikor meghal ahelyett, hogy hörögne, még 4 táviratot diktál a családjának és még közli azt is, hogy a hazájáért teszi. Azt senkit se zavar, hogy körülöttük legalább 50 nem normális szusi szakács próbálja a karrierjét kiteljesíteni a társaikon. Az egész szakasz inkább körbeüli a haldoklót és végighallgatja őt.
A krimis-thrilleres halál nagyon vicces tud lenni, mert a haldoklók itt a nyomozást segítik általában. Akinek nincs szövege még az is egy komplett műszaki rajzot vet a falra a saját vérével és csak azután hal meg. Amennyiben a nyomozó találja meg, akkor még elmond néhány létfontosságú információt amitől az egész film fordulatot vesz. De amikor a gyilkos nevét kérdezik akkor ahelyett, hogy egy nevet mondana kb. hatvanszor neki kezd a mondatnak: „Aaaa gyilkosss, Aaaa gyilkosss” majd meghal. A nyomozó ekkor rázni kezdi, hogy „Ki a gyilkos?” mondja meg szerencsétlen, de az már megmurdelt.
Az akciófilmekben tipikus haldokló karakter az öngyilkos haldokló! Ő felfogja már , hogy belső vérzése van ezért elkéri a detonátort vagy az utolsó puskát és csak annyit mond: „Menjetek majd én feltartóztatom őket.” A főhős itt nem vitatkozik, hanem örül , hogy leléphet és a kezébe nyomja a munkaeszközöket és lelép. Az ilyen haldoklók ezt általában ezzel vezekelnek valami film elején elkövetett bűn miatt. A haldokló ekkor megindul az ellenség felé és ordítja „Gyertek rohadékok! Nesztek-nesztek” majd szakmailag felrobbantja magát. A főhős ekkor megáll egy pillanatra és a távoli füstfelhő felé néz , ha korrekt akkor még annyi hozzáfűz: „ Köszönöm öreg barátom”
A főhős is nagy ritkán meghal, ez talán a legteátrálisabb jelenet. Az egész lelassul a főhős éppen az aktuális ország zászlaja környékén van, egy pillanatra úgy tűnik túléli de aztán vagy húszan ráugranak esetleg a távolból legépuskázzák. A főhős először csak térdre rogy és körülnéz, hátha csak a gyomra korgott és nem egy tár kalasnyikov tölténytől csikar a hasa. Aztán megpróbál felállni de aztán megint leszúrják, lelövik. Ő utolsó erejével még belekapaszkodik a zászlóba és magára teríti. A távolból nézik társai akik sírnak vagy a fiatal meggondolatlan társukat fogják le nehogy odarohanjon. A főhős közben már haza hallucinálja magát és teheneket simogat. Háttérben amerikai zászló leng. Michael Bay pedig casht számolja két fekete ribi mellett.
Még lehetne sorolni a haldoklós jeleneteket, ugye még a romantikusos-rákos meg az öreges-életrajzos stb. De a haldoklós jelenet mindig a csúcspont egy Zsfilmben, mert ebben próbálja mindegyik antiszínész bebizonyítani, hogy milyen tehetséges.

77 komment

Címkék: zssablonjelenetek

A bejegyzés trackback címe:

https://zskategoria.blog.hu/api/trackback/id/tr331782936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csuszokotes 2010.02.23. 08:33:58

Winston csak fegye...illetve figyelmeztetni szeretnélek, hogy az eszmefuttatásod utolsó szakaszában leírtál 1, azaz pontosan egy dúrván nő-és bőrszínellenes kifejezést "fekete ribi" címen, ami megfelel az újonnan ki**art Btk. 269/C paragrafusa szerinti legszigorúbb büntetésnek, ami egy egész hétig való állandó Hálózat tv és Film+ tv csatornák nézésével súlyt! Egyébként kedvenc filmhaldoklás : Oscar (szerintem nem Zsé, bár sokan annak mondják...)

Beren 2010.02.23. 09:33:40

Ha a főhős hal meg, akkor nem csak a zászlót, hanem a főellenséget is magával viszi, miután kilóg belőle nyolc nyíl, meg két handzsár utolsó erejével puszta kézzel kitöri a gonosz nyakát és boldog elégedettséggel az arcán az égre néz, majd úgy marad.

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2010.02.23. 09:39:33

Kimaradt Casey Ryback (Steven Seagal az ándör szídzs sorozatból) dicstelen és béna halála, amikor épp átmászni készül egy repülöböl egy másikba, de a csöö amiben kecmereg elszakad, Casey-t meg kiszippantja a légnyomáskülönbség a fenébe és csak annyit látni, hogy egy kis dzsíájdzsó bábut eldob egy asszisztens a dramatikus naplemente elött.

ZON 2010.02.23. 09:41:09

A haldokló haver véres kezével a zubbony belső zsebéből előhúzott boríték "ezt add oda mérinek"
hol a tökömbe maradt?

Sixx! Anyádat is lenyuggerezed? 2010.02.23. 09:46:21

Nézz utána a Bors című filmsorozat utolsó részének forgatásán történteknek! Különös tekintettel Koncz Gábor működésére! :))))

Panni CsP · http://csajokespasik.blog.hu 2010.02.23. 09:47:54

@ZON: - Mond meg a feleségemnek, hogy szeretem...
- Majd te megmondod neki...este már együtt nevetünk az egészen....

Yarner · http://androlib.blog.hu 2010.02.23. 09:52:24

Ezt a "Nooooooooo" üvöltést naygon bírom, legalább annyira kötelező, teátrális, és életidegen, mint a főgenyák gonosz kacagása...

Raude 2010.02.23. 10:01:49

Szerintem az öngyilkos haldokló haverral igenis vitatkozik a főhős, de csak annyit, hogy "Ezt nem teheted!", és közben be van tojva, nehogy a haver erre azt mondja: igazad van; akkor viszont vigyél a hátadon. Aztán, ha a sebesült haver ragaszkodik hozzá, hogy dicső halála legyen, másodszorra már a főhös sem erőlteti a dolgot.
Amúgy tökéletes.

franxepe 2010.02.23. 10:03:39

@csuszokotes:
CSATTT!!!!
Eezt meg azeeert ... hogy el ne feledd...

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.02.23. 10:13:03

Akárhol lövik le a haldoklót, beszéd közben egy liter vér minimum kijön a szájából.
Ha a főhős legjobb haverja vagy, fix, hogy meghalsz, vagy minimum kórházban végzed, de csak azért, hogy majd a következő részben meghallhass, ezért az alcímbe bele is kerül a "bosszú" szó.

doszy 2010.02.23. 10:24:08

Azért az öngyilkos haldoklónak is szokta mondani a főhős, hogy:
- Nem, nem hagyunk itt!
- Örbhlg <meg köhögés, ilyesmi>, húzz a francba innen!
A főhős még egyszer a mélyen a szemébe néz, majd feláll, és a többiek után kocog.

hyydra 2010.02.23. 10:24:19

"Ez milyen belso szerv?" :D

irrelevant 2010.02.23. 10:33:52

Rohadt jó :D Halálra röhögtem magam :)

füligjimmy77 2010.02.23. 10:35:57

Amennyiben egy harcos kerül az útjába, akkor az gyorsan más meló után néz...

Van olyan is, amikor meglátja a haverját szétfröcsenni, erre eldobja a bazi nagy mordályt, lassított felvételen rohan, előugrik az ellen, de előrántja a bökőt, azt lassított felvételen futtában felszeleteli a szerencsétlent. Nem tudom, ki látta a Trópusi vihart, annak az elején "forgatnak" egy ilyen jelenetet: Stillert lelövik Downey megszólal: Túlélni. Aztán lassítva rohan és lövöldözik, közbe ezt üvölti: iiiitttt vaaaaagyooook raaaagyooooogoooook. A röhögéstől majd' beszartam.
@Raude: Az mekkora lenne: - Nem hagylak itt- Jó, akkor vegyél a hátadra. - Most figyelj... épp olyan hogy vettem egy Cosmodisket, érted, mert éjszakánként nem tudok aludni, na, oszt most pihentetem a hátam, izé

unbassearth 2010.02.23. 10:41:08

Klasszik helyzetek, jóra sikerült! ;) Bár az a jelenet nekem hiányzik, amikor a főhős és a gonosz hosszas, kőkemény közelharc után - amibe egyébként egy komplett amerikai foci csapat belehalna - egy kés/bökő/szilánk/golyóstoll/
gumicsirke révén eljut a végkifejletig, amikor is főhősünk szemből gyomromgyömöszöli az említett tárggyal a gonoszt, aki hősünk vállába kapaszkodva, halálcsillag méretű szemekkel néz rá vissza, majd szép lassan csúszik lefele kapaszkodva, térdre rogy, majd kifekszik:)

Dr. Schwanzkopf Rudolf 2010.02.23. 10:45:59

Ez mind így van. Hozzátenném, hogy a gyilkos golyó vagy sorozat kilövése előtt általában belassul a kamera, amely előbb a gyilkos geci vietnámi eltorzult, ordító arcára, majd a kezében rángatózó kalasnyikov torkolatára fókuszál, közben a lassítás miatt mindennek a hangja is jóval mélyebb. Fontos adalék még, hogy amikor a főhőst eléri a gyilkos sorozat, akkor megpördül a kamera és szintén lassított mozgásban végigpásztázza környező pálmafák koronáját, amelyek között átsüt a nap. Szóval a lassított kameramozgás nagyon fontos.

Újabb elem: az utolsó golyó. A sarokba szorított főhős előkotorja az utolsó golyót, és általában félig ellőtt kézfejjel ügyetlenkedi be a fegyverbe. Aztán ismét lassítás, majd a koszos, izzadt, véres, sáros főhős kiugrik a fedezékéből és tobozmirigyen lövi a talpas gépágyút kezelő, stratégiailag kulcsfontosságú geci vietnámit. Látszik a lassan oszló lőporfüst, majd oszlani kezd és láthatóvá válik a főhős leamortizált arca. Miután meggyőződik, hogy lelőtte a gecit, gyorsan odarohan a sebesült haverhoz és azt mondja: túl fogod élni, a fiúk már úton vannak. Mire a fiúk odaérnek, a haver természetesen bekrepál.

scottish 2010.02.23. 10:50:05

Aranyszabály: Ha háborúba mész égesd el előtte az összes családi fényképet, és véletlenül se mutasd meg senkinek, mert rá 10 percre fejbelőnek.
Aztán adhatod oda a képet valami tejfelesszájúnak, hogy mond meg marinak szeretem, meg a többi sablon szöveg. Ő meg mehet megk**élni helyetted az asszonyt.

SH4RK 2010.02.23. 10:59:27

Ez nagyon jó volt!
OFF
Pálinkapipa, hm, nyám ;) Jó cuccos, meg kell hagyni!
ON

T. Norbert 2010.02.23. 11:07:25

Jó a post. Winston, valamikor majd jöhetne a bombahatástalanítás is!:)

Akció-krimik esetében, ha a haldoklás a film elején van, akkor általában a film alapját adja meg azáltal, hogy a haldokló elböfög valami infót egy elásott kincsről, pénzraktrárról vagy ilyesmiről. Ilyenkor is megesik, hogy pont a lényegnél leheli ki a lelkét:

"-És lesz ott... egy páncélajtó, egy kódolt biztonsági zárral. A kód.... a kód....Akkkhh...huuu!"

Eszembe jutott még Yoda mester a Jedi Visszatérben:

"-Van...még egy...Skywalker!":D

Rahsid 2010.02.23. 11:08:41

Főhősös, halálozós szempontból szerintem a Nem vénnek való vidék mindent visz. Csóka majdnem végig viszi az egész filmet, aztán nem sokkal a vége előtt meg úgy írják ki, hogy még csak nem is mutatják a halálát.

pavor nocturnus 2010.02.23. 11:21:17

@ZON: Pontosan ezt hiányoltam én is... Így már teljes a paletta...

Bogoj · http://bogoj.blog.hu/ 2010.02.23. 11:21:42

"rendbe fogsz jönni" mondja a hős a haldokló barátnak (miközben annak már gyakorlatilag deréktól lefelé nincs teste)...
a hős ölbe veszi a barát fejét (akit már mindenki halottnak hisz), de ő mégis még kinyitja a szemét, és - miközben folyik a vér a szájából - elmondja az utolsó monológot. esetleg a világbékéről...
aztán meghal...

Dr. Schwanzkopf Rudolf 2010.02.23. 11:26:02

Ja még valami. Ha a haver haldoklik, és ketten vannak, akik nézik, akkor az egyik szétnyitja a mellén a zubbonyt, meglátja a haldoklónak a beleit, majd jelentőségteljesen összenéznek a kollégával, és csak azután mondja a havernek, hogy túl fogod élni.

aakipal 2010.02.23. 11:29:15

@doszy:

- Örbhlg... Nyíííhihih:D

krakkói vonat 2010.02.23. 11:32:10

A főhős a haldokló baráttal az előző napi piálás/szívás alatti őszinte beszélgetésben ("Holnap ilyenkor már nem élünk." "Akkor elmondom, hogy én loptam el gyerekkorunkban a piros autódat, és 1 éve én húztam meg a feleséged...") összevesznek, de a haldokló mindig megbocsájt a haláltusája közben:
"Sosem haragudtam rád Joe."
Persze. :)

Sixx! Anyádat is lenyuggerezed? 2010.02.23. 11:47:22

Egyébként a vázolt helyzetet kellő alapossággal szemlélteti a Horrorra akadva 3-ban az a jelenet, amikor Charlie Sheen az elgázolt nejével beszélget. :D

nagysuhi 2010.02.23. 11:57:21

Régen, mikor még a ruszki háborús filmek jelentették az akciófilmet, a főhős a lövészárokban várta a fasisztákat egy dobtáras géppisztollyal. Amikor 5 perc tárcsere nélküli folyamatos lövöldözés és 500 db halott német után végre kifogyott a lőszer, kiállt az árok elé és mellét verve elordította magát: ide lőjeteeeeek!!! Bele is engedtek egy csomót és csak akkor dobta fel a bacskert.

Zus 2010.02.23. 12:10:36

@nagysuhi: a szovjet fillművészetet pedig ne bátntsd, nélküle sose láttuk volna, hogy az igazi kemény szovejt katona, Szása, hogy harcolja végig a világháborút 1 tölténytárral. Most a jenki filmművészet vietnami/iraki/afganisztáni/banánköztársasági/egyéb helyszínen operáló kemény legénye, John teszi ugyanezt. Mit vesztettünk volna ezek nélkül ?

Amúgy, én a 70-es évek néhány olasz és francia krimijét rühellettem mindig, mikor a főhős az első 10 percben meghal.

Néma Bob · http://kriptid.blog.hu/ 2010.02.23. 12:17:06

Top jelenet.

Általában a főhős öreg barátja, vagy mentora a szereplő benne. A főgenyó nindzsái/jakkuzái/alienjei/zombiai, vagy maga a főgenya halálosan megsebzi. A főhős akkor rohan be és ekkor az öreg mester elmeséli a monologját:
- Dziskzuzut rúgd tökön, és úgy végezhetsz vele, de ne feled, hogy... erős szíved, és a lel...ked.
Közbe a főhős:
- Oh kihevered.
- Túl öreg vagyok - mondja a mentor, majd köhög egy sort és kileheli a lelkét. Ekkor a főhős felnéz az égre és elsikitja magát:
- KHAAAAAAAAAAAAAAAAAAANNNNNNNNNNNNN!!!!!!!!!!!,vagy ez nem idejött, akarom mondani: NEEEEEEEEEEEEEEEEEEMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ZON 2010.02.23. 12:27:01

@boO.2.0: muszáj volt így eltüntetni, mert a forgatás végén kért gázsiemelést. :)

Thresher 2010.02.23. 14:04:54

Meghalás szempontjából a Halálos fegyver 4. az epic..tudjátok, mikor Jet Li, szitává lőve, szigonnyal átszúrva, és öt perce a víz alatt még kung-fuzik. Alap.

Ahogy ez is:
graphjam.com/2010/02/16/funny-graphs-really-dead/

Thresher 2010.02.23. 14:10:53

Hiányolom az állatok halálát, na ez még overhardcoreabb!

Az RPG-vel kilőtt golden retriever, akinek csak a bundája piros festékes, sántítva odaballag a gazdihoz, majd a bambi szemeivel egy vonyítással megdöglik. Ilyenkeor sírja el magát a Homo Sapiens, megspékelve egy "Morcos, ne, Morcos, drága barátom, tötyölö-fötyölő-bögyölő drága kiskutyám!"

Mondanom se kell, ez még a skinheadeket is megríkatja, egy katonát ki nem fos ketté?

Dymoon 2010.02.23. 22:39:46

Csupasz pisztoly 2 1/2 :
- Hol van Hapsburg? Megsebesült?
- Nem, ha lenne szíves leszállni a tökeimről.
- Elnézést. Na jó. Hol van?
- Sajnos elkésett. Hapsburg életbe léptette a B-tervet ott bent a... (nyekk)
- Hol? Na jó, ki haldoklik még? Rendben, beszéljen.
- Sajnos elkéseztt...
- Ezt már hallottam.
- Akkor segítsen, hol tartottunk?
- Hapsburg életbe léptette a B-tervet ott bent a...?
- Tehát Hapsburg életbe léptette a B-tervet ott bent a...
- Hol? Beszélj, te mocsok!
- Nahát, ha maga ilyen goromba, akkor hagyjuk az egészet... (nyekk)

Kravitz 2010.02.24. 06:16:10

@unbassearth: Nem-nem, tévedés...
Ez úgy megy, hogy a nagy birkózásban egy pisztoly kerül elő, -dörrenés-, közeliben mindketten fájdalmas pofát vágnak, eltelik pár másodperc, és helyzettől függően vagy a gonosz, vagy a hős csaja lassan csúszik lefelé.

Lionskull 2010.02.24. 07:24:36

Hiányolom a tipikus mondatokat mert hát azok is vannak:
- Már... nem is fáj...
- Jól elláttuk a rohadékok baját!

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2010.02.24. 10:10:29

Meg ugye a jelenet, amikor a haldokló legjobbarátot otthagyja a főhős a géppuskával:
- Tarts ki, hozom az erősítést/szanitécet/papot.
- Ne aggódj, nem megyek sehová. *elkínzott vigyor*

@Kravitz:
B változata, amikor a főgenya a radiátorhoz bilincselt, rommá vert jófiúra fogja a stukkert, gonosz vigyor, monológ, aztán dörrenés. A főgenya arca csodálkozóba vált, összeesik, és akkor látni meg a mögötte álló legjobb barátot/főhős csaját/random mellékszereplőt füstölgő pisztollyal a kezében, akiről már azt hittük, hogy régen meghalt/elutazott/elfelejtette a forgatókönyvíró.

lojzi1 2010.02.24. 11:50:16

Nekem is a 'rendbe fogsz jönni' szöveg alap, ami aztán átfordul 'ne hagyj itt, ezt nem teheted velem'-be.

ezüst utazó 2010.02.24. 13:29:57

Nagyon találó az a kijelentés, hogy azok áldozzák fel magukat öngyilkosság formájában, akik rosszak voltak de jó útra tértek. Ez egyébként még az amerikai A filmek esetén is így van: ha valaki rosszalkodik az elején, és jó útra tér, annak MINDIG (nem gyakran, hanem mindig) meg kell halnia.

Dymoon 2010.02.24. 21:35:09

Ez is tipikus:
- Jól... jól... jól csináltam, ugye?
- Persze, hogy jól, de most ne mozogj!

Amúgy akadnak igazán megható haldoklásos jelenetek is. Pl. Egyik kopó, másik eb, E.T. Bár egyikben sem emberi lényről van szó. :)

ÁDI (törölt) 2010.02.25. 09:51:17

Emberek! Én vagyok vak, vagy tényleg kifelejtettétek a No1. háborús-haldoklós- academy movie award díjas szöveget

"HAZA AKAROK MENNI...." :)))))))))))

Dr. No 2010.02.25. 16:26:39

És a haldokló utolsó mondata?

- Azt ígérted, ha hazamegyünk, megtanítasz zsonglőrködni...
- Ez az utolsó szivarom.
- Kinyírtuk a rohadt szemét állatokat!

Néha poénra veszik.

Lionskull 2010.02.25. 19:31:55

@Dr. No: Az erőltetett félmosoly a haldokló részéről szinte kötelező, néha röhögnek is egy jó együtt, aminek az vet véget, hogy a jóbarát hirtelen köhögni kezd, majd mered tekintettel kileheli a lelkét. Feje ilyenkor kötelezően a főhős kezében nyugszik. Majd a főhős feláll, rambós, amolyan "kinyírtátok az aranyhalamat" tekintettel a gonoszok felé fordul, majd lassítva, vadul ordítozva elkezdi őket halomra lőni.

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2010.02.27. 12:17:27

Kedvencem asszem a Katonák voltunk-ban...

"Örülök hogy a hazámért halhattam meg."

Vazz valaki haldokilik és akkor az első dolog ami az eszébe jut a család/barátnő/feleség helyett az ez a sablonos szöveg?

Ez életszerűbb lenne...

Nem akarok meghalni! A rohadt életbe miért én? ez a k***va kormány meg elküld ide a dzsungelbe megdögleni ez nem igazság!

Bár nem lenne annyira pátoszos...

Dymoon 2010.02.28. 21:11:09

@zydar: A jó útra tért gonoszok haldoklására talán a legjobb példa Darth Vader a Jedi visszatérben. :)

hágógumi 2010.03.01. 08:44:34

Thresher 2010.02.23. 14:10:53

ha még drámaibbat lenni a rendező, akkor Morcos a gazdinak szánt RPG-t fogja kapni, helyettesítve a jóbarátot, és alapot adva a bosszúállásnak címzett ordítva körbe-körbe lövöldözésre

de ha jól rémlik, a kutyák elég ritkán pusztulnak el, ehelyett a film/mészárlás végén pirosra festve kocognak elő a felrobbant atomerőmű romjai alól, és a gazdival ugrándoznak egyet ennek örömére, majd a legeslegeslegvégén láthatjuk őket II. Ramszesznek maszkírozva (fehér fáslival körbetekert törzs, esetleg egy-egy kötés a lábain is)

T. Norbert 2010.03.01. 14:42:45

Na és ugye ha mellékszereplö rendör hal meg egy robbanásban, annyit még mindig kinyög:

-Három napom volt a nyugdíjig!

DzsonMeklén · http://defenderdown.gportal.hu 2010.03.01. 23:02:57

Van még egy alfaj a "háborúsfilmes orvosifelügyelet mellett haldoklós" a la Sólyom végveszélyben.

Meg a kungfus haldoklás közben még szakmailag lerendezek egy csomó ellenfelet, a la szinte mindben.

Illetve a fenti extrém változata, mikor az ember a végső harc közben rálép saját beleire, a la Őt nindzsa elem.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2010.03.01. 23:20:17

az a baj, hogy még a legjobb filmekben is vannak "Zs" jelenetek

Die Hard - az FBI megjelenése
Halálos fegyver - néger rendőrfőnök

stb.

korántsem Zs filmek, vagyis maga a jelenet sem Zs, csak az idők során sokan utánozták, lejáratták a jól bevált panelt, és ami akkor új volt, mára ciki lett

pl itt van Cameron, az Avatarban ez a marcangolt fejű ezredes a tipikus katona archetipusa, 2010-ben kevés, de egy fokot sem változott az alak, az 1986-os Aliens óta, ott ugyanez Apone őrmester, mégse tartom gáznak

akkor most hogy is van ez?

europatriota 2010.03.02. 11:30:46

@scal: Ugy, hogy az Avatar minden idok legjobb filmje - akar Pocahontas, akar Farkasokkal tancolo: nem kellene ennyit fanyalogni rajta.
(Mellesleg erdekes, hogy a Robin Hood sztorit is feldolgoztak ezerszer, megsem fikazza senki.)
Es szerintem Cameron a ma elo legnagyobb rendezo a bolygon.

Dr. No 2010.03.02. 19:32:09

@europatriota: Ugye, elmúltál már 14? És azt tudod-e már, hogy az ajándékot nem is a Jézuska hozza?

europatriota 2010.03.02. 19:45:51

@Dr. No:
Azert mert neked nem tetszett
(mert most az Avatar fikazasa az aktualis trend Magyarorszagon), attol meg jo a film.
A hozzaszolasod meg irrelevant, mert ezek szerint csak a gyerekeknek tetszhet az Avatar?
Ha ez egy mesefilm, akkor mit szolsz a Csillagok Haboruja franchise-hoz?
(Hercegno a jovoben...mar ma is alig talalsz. raadasul a kismillio fizikat meghazudtolo effekt...nem sorolom fel. Nezz utana a moviemistakes.com-on)

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2010.03.03. 02:14:52

europatriota:

én nem mondom hogy fikáznám az Avatart, sőt voltaképp story tekintetében sem gondolom, hogy elmaradt volna Cameron eddigi filmjeitől (bár az öreg nem igazán az erős forgatókönyveiről híres :)) csak most találtam erre a blogra, és érdekes ez a Zs kategória

sosem volt bajom a hatszázszor előadott "sablon" karakterekkel, ha azt egy minőségi alkotásban jól tudják bemutatni, szerintem inkább a gond ott van, hogy rengeteg gagyi készül, a "ide jó lesz ez is" elv alapján, lehet maguk is látják hogy szar, de azért befejezik

az Avatarról kicsit bővebben itt írtunk ha érdekel: www.fatumteam.com

T. Norbert 2010.03.03. 10:22:54

@europatriota: Nem kötözködni akarok, de ha védesz valamit, azt meg is kellene indokolni. A hsz.-edböl csak az derül ki, hogy az Avatar az kurva jó, mert kurva jó.:)

europatriota 2010.03.04. 17:04:26

Elnezest Winstontol es mindenkitol ez most nagyon OFF lesz.
Dr.No es T.Norbert kedves Zs-klubtarsaimnak:
Evek ota vagast/filmeffekteket csinalok es en errol az oldalrol ertekeltem a filmet.
Nos, ami nagyon jo, az a 3D komputeranimacio, amit szokas keverni a szineszekrol keszitett snittekkel. A szineszekre vilagito lampafuzert tesznek, hogy a mozgaskonturok jol komputerre vihetok legyenek. Altalaban Maya/3D Studio programmal keszitik a 3D-s figurakat a szineszek mozgasa alapjan. Namost az eddigi filmeknel a mozgas mar OK volt, de az arc es az arcon megjeleno emberi erzelmek nem voltak tokeletesen atvihetok(sorry, helytelen magyar) PC-re. Ezt oldotta meg hibatlanul a CGI-team.
Masik dolog: a 3D kornyezet eddig azt jelentette, hogy a vaszonrol valami hirtelen feled nyul, vagy egy kutya radtusszent, esetleg egy darazs a fejed fole szall. Az Avatarban teljesen elethuen jott elo a 3D-s melyseg, vagyis a Z-tengelyen mozgas nem csak horizontalis, de vertikalis sikban is teljesen jol mukodott.
Harmadik dolog: eddig mindig a kep kozepere koncentraltak, ahol a tortenesek zajlottak. Ennel a filmnel a hatter es a reszletek is tokeletesen ki lettek dolgozva, hihetetlenul gazdag color korrekcioval.
A tartalomrol annyit, hogy felesleges barmilyen "foldi" dolgot szamonkerni rajta, ez egy kepzelet szulte szep es romantikus mese csodalatos kepi gazdagsaggal talalva. A film mint muveszet tulajdonkeppen errol szol.(Nekem egy kicsit a "fajat" elarulo fohos necces volt, dehat lattunk mar ilyet filmvasznon.)
Lehet szidni vagy szeretni, azt azonban senki nem vitathatja, hogy elmenyt es szorakozast kapott 3 orara - egy olyan mas vilagba valo utazast, aminek szivesen lennenk mindannyian lakoi.
Peace!
:o)

europatriota 2010.03.04. 17:14:43

Jaj es meg valami: az Avatar mar kozel 3. honapja van musoron 2 teremben is itt a helyi moziban(Silver City) de meg mindig "sold out" vagyis minden jegy elkelt.
Ilyet meg nem lattam miota moziba jarok(es az eleg regota van).

Dr. No 2010.03.05. 15:35:36

@europatriota: És mi köze ehhez a rendezőnek? Te azt írtad, hogy "az Avatar minden idok legjobb filmje" és "szerintem Cameron a ma elo legnagyobb rendezo a bolygon". A leírt technikai jellemzőkhöz képest ez olyan, mintha azt mondanád, hogy Mozart rossz zeneszerző, mert 20 éves Videoton lemezjátszón szólal meg, és Britney Spears sokkal jobb nála, mert az meg egy vadiúj Bang&Olufsenen. Cameron mindig is úttörőként vonzódott a legújabb (és jó drága...) technikai megoldásokhoz, már A mélység titkában 1989-ben próbálkozott olyasmivel, ami aztán igazán csak a T2-ben sikerült, két év múlva, de ettől rendezőként szuperlatívuszokat biztosan nem érdemel. Az, hogy sokan megnézik, annyit jelent, hogy a legszélesebb statisztikai átlagot sikerül megfognia. Ez ugye pontosan azt jelenti, hogy jól szolgálja ki a közízlést, márpedig pont ettől nem lesz valaki a bolygón élő legnagyobb rendező.

Dr. No 2010.03.05. 15:37:01

@europatriota: Ja, én is a Vaterán láttam, hogy magánszemélyek jegyet árulnak, pedig ilyennel utoljára a Vörös Csillag mozi előcsarnokában találkoztam általános iskolás koromban.

Hithű ateista 2010.03.05. 18:21:36

Hát, nem volt erőm visszaolvasni a párbeszédeteket, Dr. NO és Europatriota, nem akarok igazságot tenni köztetek, de ha nem a nézettség alapján itéljük meg a "Föld jelenlegi legjobb rendezőjét", akkor valszínüleg az igazi illető tök ismeretlen, vagy félreértettem valamit???

europatriota 2010.03.05. 18:29:35

@Dr. No: "És mi köze ehhez a rendezőnek?"
Ha voltal mar forgatason, akkor tudod, hogy a rendezonek mindenhez koze van a-tol z-ig.Ket "elet-halal" ura van egy filmnek: a producer, aki a business oldalaert felelos es a director(rendezo), aki a film muveszi megvalositasaert felel.
Cameront specialisan azert tartom nagynak, mert o nem csak mint rendezo vesz reszt a muveiben, hanem dolgozik mint DOP(fooperator), vago, forgatokonyviro, sot a kameratechnikaval kapcsolatban mint ujito is. Ezt a sokoldalusagot egyik rendezo sem tudja felmutatni Hollywoodban.

Masodik bejegyzeseddel gondolom arra celzol, hogy nepperek vasaroljak fel a jegyeket. Azert azon gondolkodj el, hogyha az embereket nem erdekelne a film, akkor nem tudnak felarral eladni es a "businessuk" napok alatt befulladna. De nem, tehat megis vannak akik megveszik toluk a jegyeket meg felarral is.

europatriota 2010.03.05. 18:38:55

@TirolSoldier: :o) jo megjegyzes, csak hat sajnos manapsag meg a nezettseg alapjan dontunk, hanem affele "egymilliard legy nem tevedhet" alapon.
Azt azert ugye te is elfogadod, hogy egy olyan rendezo aki 2-300 fos nezosereget tud csak szorakoztatni, igazan nem lehet a bolygo elso rendezoje.
:o)
Az egyik helyi rendezo baratom csinalt egy filmet, rengeteg energiat tett bele es szerintem nagyon tehetseges is - csak eppen a kutyat nem erdekelte az amirol a filmje szolt.Szerintem te is fel tudsz sorolni szamos "asitos muveszfilmet", amirol futva menekulnek a nezok annyira "muveszi".

europatriota 2010.03.05. 18:42:17

@europatriota: Elnezest az olvasoktol, a "hanem" nem kell a hozzaszolasomhoz.(Hogy hogyan kerult ez oda????)

Dr. No 2010.03.05. 19:16:14

@europatriota: Én meg arra céloztam, hogy technikai jellemzőket soroltál fel, konkrétan pl. az ilyen kitételekre gondolok: "Nos, ami nagyon jo, az a 3D komputeranimacio, amit szokas keverni a szineszekrol keszitett snittekkel. A szineszekre vilagito lampafuzert tesznek, hogy a mozgaskonturok jol komputerre vihetok legyenek. Altalaban Maya/3D Studio programmal keszitik a 3D-s figurakat a szineszek mozgasa alapjan. Namost az eddigi filmeknel a mozgas mar OK volt, de az arc es az arcon megjeleno emberi erzelmek nem voltak tokeletesen atvihetok (sorry, helytelen magyar) PC-re. Ezt oldotta meg hibatlanul a CGI-team." Tehát Cameron azért a bolygó legnagyobb élő rendezője, mert ő saját kezűleg jól teszi fel a lámpafüzéreket, vagy mi? Vagy ő programozta le a Maya új változatát?

"Azt azert ugye te is elfogadod, hogy egy olyan rendezo aki 2-300 fos nezosereget tud csak szorakoztatni, igazan nem lehet a bolygo elso rendezoje." Még ez sem biztos, pl. hiába nézik meg most az Avatart ötszázmillióan, ha tíz év múlva röhejesen ciki és elavult lesz a technikai része, és ide kerül a zskategoriára. (Néztél újra 90-es évekbeli 3D animációs filmet, olyat, mint pl. a Toy Story első része? Közel áll a gázoshoz a látvány.) Lehet, hogy amit most 300-an néznek meg, azt pedig ötven év múlva is nézni fogják, volt már ilyen. Ezeket nem lehet előre tudni.

Dr. No 2010.03.05. 19:17:57

@Dr. No: Mielőtt még kiforgatnák a szavaimat: azt azért én sem gondolom, hogy MINDEN háromszáz főt szórakoztató film jobb MINDEGYIK ötszázmillió nézősnél.

Dr. No 2010.03.05. 19:19:58

@europatriota: Hát, Cameron a sok oldalából a forgatókönyvíróit talán visszafogottabban csillogtathatná.

ÁDI (törölt) 2010.03.05. 20:26:18

Ez egy tipikusan olyan vita, amiben mindenkinek igaza van. Viszont az a vitathatatlan tény, hogy rajtunk kívül még több millióan ugyanezekkel az érvekkel vitáznak pro és kontra a világon azt bizonyítja, hogy Kamerun Jakab tudja mitől döglik a légy és ez mind az ő malmára hajtja a vizet.

Ja és végre megértük azt a kort, amikor filmekről megy a kulturált vita ezen a blogon.:)

europatriota 2010.03.05. 22:54:20

@ÁDI: Amen.
(Szivembol szoltal Adi. Te mondtad ki a varazsszot:"kulturaltan".)

T. Norbert 2010.03.06. 11:23:49

Csak hallucináltam vagy tegnap tényleg kint volt valami Seagal-film zsékritikája, ami mostanra eltünt?

Winston007 2010.03.06. 13:32:54

@T. Norbert: nem hallucinaltad 2 napja akarom kirakni, es egyszeruen nem adja le az egeszet, meg megprobalom ma este ha nem megy irok a blog.hu.nak....

Winston007 2010.03.06. 14:04:48

@T. Norbert: na a gond a kepekkel volt, ugyhogy a poszt kikerult:)

Leeroy of SMV Design 2010.03.09. 14:24:58

Hmm, Winston: ZSsablon számítógépprogram mint téma ugye nem volt még? Tudod, egy unalmas Windows-képernyős pécé megszokott képe helyett a főhős mindig valami színes-szagos GUI-t (látványos progress bar-okkal meg nagy fontokkal) tör meg vagy hatol be a rendszerbe . :) Erről is lehetne egy jó posztot rittyenteni, csak mint ötletet vetem fel. :)

Ray  · flavors.me/raymund 2010.03.13. 23:23:11

@Yann Le Pentrec: Adom! mindig valami unknown OS-el hatolnak be valahova, vagy elemeznek valamilyen ismeretlen virust vagy vegyi anyagot. Megha mozgás történik a képernyőn, akkor mindig hang kíséri azt...:D

Leeroy of SMV Design 2010.03.14. 15:58:37

Azazaz! Na ez kiált egy teljes poszt iránt. :)

Leeroy of SMV Design 2010.03.14. 16:01:07

Emlékezetes a Kardhal (Swordfish, egyébként szerintem nem ZS, nem a legjobb film, de legalább látványos és jó a zenéje, thx Oakenfold) hackelős jelenete is, ahol a sablon custom GUI mellett valami 3xx- as IP címet gépel a főhős. Ugye köztudott, hogy 0-255-ig van az iptartományok kiosztása... :)

ommm 2010.03.19. 00:58:19

Az utóbbi idők legjobb ZS posztja.
Sírok.

Pondera 2010.06.26. 19:55:15

ez oltári volt, és milyen igaz :D
süti beállítások módosítása