Az elmúlt évtizedben kerültek a horror filmek középpontjába a szellem gyerekek. A nézők már nem reagálnak a vérhányó, háromfejű, egyszemű drabális genyákra, de egy szerverszoba barna kisgyerektől összeszarják magukat. Azóta minden jóravaló horrorba kell egy gyerek. De nem ilyen szofthorrors halottlátó autista fiúcska, akinek max az adód 1 százalékát utalod át, hanem ilyen hullafehér, oszló státuszban lévő gonosz Dennis. Akinek a komiszsága abból áll, hogy konkrétan megöl téged. Ezeket a gyerekeket mindig valami nagy gonoszság érte anno: kinyírták, megerőszakolták, bedobták a kútba vagy Micheal Jacksonnal nyaralt. ( Ha lenne magyar horror, akkor szerintem egy Papp Rita cédéktől életre kelt zombi gyerek lenne a főszereplő.) Ettől aztán visszajött kísérteni és gyilkolászni. Fontos, hogy őt csak egy kiválasztott szereplő fogja látni: a lehető leglúzerebb, legszerencsétlenebb idóta, ezért aztán senki se hisz neki. Ekkor jön a filmek legunalmasabb része: szerencsétlen lúzert össze-vissza ijesztegeti a kis Casper purdé, ettől még hülyébbnek nézik. Csak a 70. áldozat után kezdenek gyanakodni, hogy itt valami komolyabb szakmai összefüggés lehet a halálesetek között.
A szellem gyerek a legtöbb esetben nem csinál semmit csak néz. De azt nagyon. Néz ki a fejéből és áll. A legnagyobb interakció az amikor felemeli a kezét és mutat. Ettől aztán mi félünk, van egy csöndes gyerek a szobában és néz ránk, bár lehet, hogy csak a farkaszem világbajnokságra készül. Durva. A japánoknál legalább kúszik, mászik vagy gargalizál. Kúszás-mászás alkalmával pedig a Rippel-testvéreket megszégyenítő trükköket alkalmaz, felkéne lépnie. Szerintem ha adnánk a szellem gyerekeknek fellépési lehetőséget artistaként a cirkuszban, nem gyilkolásznák a népeket és egy boldogabb világ lenne. A szellemlátó szereplőre visszatérve: mindig elkezd nyomozni! Ahelyett, hogy leállna a cuccról vagy elmenne egy agyturkászhoz inkább nyomoz. Mert az valóban hihetőbb , hogy egy rothadó papnövendék gyerek épp közölni akar velünk egy nagy titkot. A nyomozás során aztán a mellékszereplők hullani kezdenek, ahogy egyre közelebb jut a titokhoz. A végére már alig maradnak ketten vagy hárman és még abból is jó eséllyel megmurdel valaki a film végére.
Pedig az ügyek megoldása egyszerű. Egy kutat kell betonozni, elégetni egy kriptát esetleg becsukni egy koporsót. Persze közben rájövünk , hogy szegény szellem gyerek nem véletlenül lett ilyen vérszegény. Mindig ilyen Twist Olivér sztorikkal fárasztanak le..... Miért olyan hihetetlen, hogy tényleg ilyen kis genya a gyerek? Mindegy. A lényeg,hogy a betonon marad egy lyuk, a kriptának marad hamuja , a koporsó meg nem zár rendesen. Ezért jöhet a folytatás.